Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Suomen uusin sisäkarting-rata kaartaa ulkona

Lahti Karting Center

Suomen uusin sisäkarting-rata kaartaa ulkona

Julkaistu: 22.06.2015 klo 09:30
Julkaisija: Lahti Karting Center

Lahti Karting Center avaa ovensa tänään kesäkuun 22. päivä klo 14. Askon alueella sijaitseva kartingrata on kokenut melkoisen uudistuksen sekä sisäisesti että ulkoisesti. Suurimmat muutokset ovat radan pintamateriaali, joka vaihtui betonista asfalttiin sekä uuden ulko-osuuden lisäys rataprofiiliin. Uusi yrittäjä Petteri Redsven osti irtaimiston edelliseltä omistajalta ja kehittää unelmien sisäkartinghallia asiakkaiden palautteiden perusteella upeaan, vanhaan tehdasmiljööseen.

Ainutlaatuinen rata

Asiakkaiden palautteiden perusteella liukas betonilattia korvattiin asfaltilla ja lisäksi sään salliessa rata kiertää ulkona. Noin puolen kilometrin ajoradan pääsee testaamaan maanantaista 22.6.2015 alkaen. ”Suomessa rata on ainoa laatuaan tällä hetkellä. Puolen kilometrin rataosuus koukkaa valimohallin ovesta ulos ja toisesta sisään. Ulkorata tuo ajamiseen uudenlaista vaihtelua”, Petteri Redsven summaa yhteen radan hyviä puolia. Uusi yrittäjä korostaa, että asiakaspalvelu ja asiakkaan kuunteleminen on nostettu tärkeään osaan. Uudistukset koskettivat myös tilojen lämmitystä ja valaisua, joita parannettiin uudistustöiden aikana. Yritys työllistää jatkossa yrittäjän lisäksi täysipäiväisesti kolme henkilöä. Toimintaa on kehitetty Redsvenin vankalla kokemuksella, sillä hän työskenteli toimipaikassa jo edellisen omistajan aikana.

Yksittäisistä ajoista formulatyylin GP-kisoihin

Redsven laskee, että Suomessa on tällä hetkellä noin 10 sisäkartingrataa ja ainoastaan Lahdessa pääsee myös ulkokierrokselle. Lähin sisäkartingrata löytyy Kouvolasta. Päijät-Hämeen lisäksi asiakaskunta tulee laajalta alueelta mm. Mikkeli, Imatra, Lappeenranta, Tampere ja Hyvinkää ovat edustettuina. Ajamaan voi tulla joko yksin tai porukassa. 10 minuutin ajoihin ei tarvitse varata ennakkoon aikaa ja ryhmille järjestyy ennakkovarauksesta GP-kisapaketit formulatyyliin. Kahvilassa on tarjolla pientä syötävää ja juotavaa; suuremmista catering-tarpeista vastaa Härmän Snack Point. Vuokrattavia kokoustiloja on käytössä kaksi sekä lisäksi tilasta löytyy aito, oikea ja tuoksuva hirsisauna.

Faktoja:

• Asfalttiradan pituus: 400 m, ulkorata 150 m
  • Kalusto: 9 kpl Rimo Honda 200GX autoja, maksimimäärä radalla 9 autoa, jokaiselle kuljettajalle löytyy ajohaalarit, kypärähuput ja kypärät
  • Ulkorata käytössä sään salliessa. Talvella ulkorata on suljettu.
  • Kokoustiloja vuokrattavissa (2kpl); lisäksi hirsisauna oleskelutiloineen
  • Ennen ajoa annetaan ajo- ja turvakoulutus
  • Minimi-ikä 10 vuotta, pituus min. 145 cm (suositus 150 cm)
  • Rata soveltuu sekä aloittelijoille että kokeneemmille kuljettajille

Aukioloajat: ma suljettu, ti-pe 14-20, la 12-20, su 14-18. Ryhmille sopimuksen mukaan.

Tervetuloa avajaisviikolla tutustumaan 22-28.6.2015.

Lisätiedot:

Petteri Redsven, yrittäjä, Lahti Karting Center, 045 6240 818, petteri.redsven@lahtikarting.fi

Huom! Uudet nettisivut osoitteessa:

www.lahtikarting.fi
info@lahtikarting.fi
Osoite: Valimonkatu 2, 15100 Lahti

Liitteenä olevia kuvia voi vapaasti käyttää Lahti Karting Centeristä kertovien juttujen yhteydessä.

Lahti Karting Center sijaitsee Askon alueella osoitteessa Valimonkatu 2, Lahti. Yli puolen kilometrin rata on asfaltoitu ja ainoa Suomessa sijaitseva sisärata, joka tekee kierroksen myös ulkona. www.lahtikarting.fi