Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Suomen Taido tiedottaa: KIRIRINKI -kampanja maajoukkueen tukemiseksi käynnistetty

Suomen Taido

Julkaistu: 27.03.2015 klo 13:19
Julkaisija: Suomen Taido

Suomen taidomaajoukkueelle avattiin oma KIRIRINKI -kampanja torstaina 26.3.2015. Kampanja kestää 60 päivää ja sen aikana on tarkoitus kerätä varoja maajoukkueelle ja siten mahdollistaa joukkueen mahdollisimman suuri koko ja nuorten osallistujien mukaanpääsy. Kampanja pyörii osoitteessa: http://www.kiririnki.fi/projects/suomen-taidomaajoukkue

”KIRIRINKI on suomalainen urheiluun suunnattu yhteisörahoituspalvelu. Maailmalla crowdfunding-nimellä tunnetun yhteisörahoituksen tarkoitus on antaa kaikille mahdollisuus osallistua itselleen tärkeän hankkeen rahoittamiseen…” KIRIRINKI-sivusto

Sivultolta on nähtävissä muun muassa tietoja ja tavoitteita maajoukkueen osalta:

Suomen EM2015-maajoukkue valmistautuu elokuussa 2015 Ruotsin Tanumstrandissa järjestettäviin taidon EM-kilpailuihin. Joukkueeseen valitaan 16 urheilijaa ja lopullinen kokoonpano selviää taidon SM-kilpailujen jälkeen maaliskuun loppuun mennessä. Suomi on Japanin jälkeen menestynein maa kansainvälisissä arvokilpailuissa ja odotukset tulevien EM-kilpailujen suhteen ovat korkealla!

Suomen taidomaajoukkueen saavutukset kolmissa edellisissä arvokilpailuissa:
MM2013 (Helsinki, Suomi)
Yksilölajit: 3 hopeaa, 1 pronssi
Joukkuelajit: 1 kulta, 2 hopeaa, 3 pronssia

EM2011 (Angers, Ranska)
Yksilölajit: 4 kultaa, 2 hopeaa, 3 pronssia
Joukkuelajit: 4 kultaa, 1 hopea

MM2009 (Hiroshima, Japani)
Yksilölajit: 1 kulta, 1 hopea
Joukkuelajit: 4 pronssia

EM2015-maajoukkueen tavoitteena on menestyä kaikissa kilpailulajeissa, kehittää tenkai-osaamista, saada nuorille kisakokemusta ja säilyttää paikka Euroopan johtavana taidomaana. Valmistautuminen EM-kisoihin vaatii urheilijoilta paljon aikaa ja myös rahallista panostusta. Tämän kampanjan avulla kerätyt rahat ohjataan KOKONAAN urheilijoiden omavastuuosuuden pienentämiseen.

Katettavia kuluja ovat:
-maajoukkueleiritykset (6 leiriä ennen kisoja)
-matkakulut kisapaikalle Ruotsin Tanumstrandiin
-majoitus kisapaikalla
-ruokailut kisapaikalla
-EM-kilpailumaksu
-maajoukkueasu

Suomen Taido muodostaa taidon lajikollegion Suomen Karateliitto ry:ssä. Taidon lajikollegio toimii kaikkien suomalaisten taidoseurojen yhdyssiteenä sekä lajin edunvalvojana Suomessa.

Taido on vauhdikas budolaji,  johon kolmiulotteisuus tuo näyttävyyttä ja vaikeutta. Se on puolikontaktilaji, jossa ei ole painoluokkia.

Ominaista taido-ottelulle on jatkuva liike, jolla hallitaan etäisyyttä vastustajaan ja haetaan hyvää -hyökkäysasemaa. Pyörivät ja kierteiset liikkeet, akrobatialiikkeet sekä vartalon akselin muuttaminen ovat olennainen osa taido-ottelua.

Liikesarjat ovat kamppailulajeissa yksi keskeinen harjoittelumuoto ja ne koostuvat perustekniikoista. Ne toimivat tehokkaana perusharjoituksena, kehittäen tekniikkaa, voimaa, nopeutta ja kehonhallintaa. Taidon liikesarjojen nimi on hokei.

Taidon päävalmentaja Aki Peltola, 050 527 4426
Lajipäällikön sijainen: Hanne Rajanen: p. 050 542 3431, taido@taido.fi

Tiedottaja: Katariina Ikävalko, p. 044 044 5774, katariina.ikavalko@gmail.com

Suomen Taidon kuvapankki:

Taidovideoita

MM-kisakooste, Helsinki 2013: https://www.youtube.com/watch?v=Ik0lNflG5_E

Liikesarja, eli hokei: https://www.youtube.com/watch?v=P7K0Ku9cxXE&feature=youtu.be

Ottelu, eli jissen: https://www.youtube.com/watch?v=9qAAGHUPvdg&feature=youtu.be

Joukkueliikesarja, eli dantai hokei: https://www.youtube.com/watch?v=KFVYGR0xhpw&feature=youtu.be

Joukkueottelu, eli dantai jissen: https://www.youtube.com/watch?v=93o3MptjlgM&feature=youtu.be

Ennalta suunniteltu ottelu, eli tenkai: https://www.youtube.com/watch?v=2R0QP-wIkYU&feature=youtu.be

Suomen Taido