Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Suomen suurin moottoripyörien koeajotapahtuma Lahdessa

Lahden Messut Oy

Suomen suurin moottoripyörien koeajotapahtuma Lahdessa

Julkaistu: 18.05.2015 klo 10:04
Julkaisija: Lahden Messut Oy

Tulevana viikonloppuna järjestettävien Lahden Moottoripyörämessujen yhteydessä toteutetaan Suomen suurin Test Ride -koeajotapahtuma. Messukeskuksen piha-alueelle rakennettavalla varikkoalueella on messuyleisölle tarjolla koeajoon lähes neljäkymmentä katu- ja offroad -pyörämallia kahdeksalta eri merkiltä.

Katupyörillä pääsee ajamaan reitin keväisissä Vesijärven rantamaisemissa. Motocross- ja enduropyörien Test Ride Offroad -koeajoalue sijaitsee varikkoalueen välittömässä läheisyydessä. Offroad-radan rakentaa Salpausselän Moottorikerho ry. Endurosta kiinnostuneille on tarjolla mahdollisuus lajikokeiluun KTM Offroad Start -alueella.

Lahden Moottoripyörämessujen monipuolinen ohjelma tarjoaa viihdettä ja tietoa, musiikkia sekä ihasteltavaa. Aloitteleville motoristeille suunnattu Tie motoristiksi –teema pitää sisällään tietoa ajokorteista, tutkinnoista, ajokoulutuksesta, pyöristä, varusteista, rahoituksesta, vakuutuksista ja kerhotoiminnasta. Messuilla nähdään mm. Stunt Freaks Teamin stunt show ja henkeä salpaavia Cage Ridersin surmanajonäytöksiä. Ace Cafe –lavalla kuullaan rock’n’rollia ja rakennettujen pyörien näyttelyssä kilpaillaan messuyleisön suosiosta. Myös perheen pienimmät pääsevät tapahtumassa kokemaan vauhdin hurmaa turvallisella sähkötrialpyöräradalla.

Keväinen ajankohta tarjoaa mahdollisuuden toteuttaa messuvierailu kaksipyöräisellä, ajokauden aloitushengessä. Ensimmäistä kertaa suomalaisten moottoripyörämessujen historiassa paikan päälle voi kurvata kunnollisten mutkateiden kautta. Tämän mahdollistaa Lahden keskeinen sijainti Suomen parhaiden mutkateiden sisällä. Messuviikonlopuksi on motoristeille järjestetty runsaasti oheisohjelmaa luonnonkauniilla Lahden seudulla.

Lahden Moottoripyörämessut Lahden Messukeskuksessa 23.-24. toukokuuta.
Avoinna lauantaina klo 9-19, sunnuntaina klo 10-17

www.lahdenmpmessut.fi

Anne Koskinen

Näyttelypäällikkö

anne.koskinen@lahdenmessut.fi

Ennakkolipunmyynti:

liput.lahdenmessut.fi

Lahden Messut Oy tunnetaan korkealaatuisista ammatti- ja erikoismessuistaan. Toiminnan oleellisena osana ovat myös näytteilleasettajille tarjottavat suunnittelu- ja rakennuspalvelut sekä messukalusteiden ja -tarvikkeiden vuokraus. Lahden Messut toimii yhteistyökumppanina ja teknisenä toteuttajana erilaisissa messuissa ja tapahtumissa. Uudistuneen Lahden Messukeskuksen tilojen vuokraus näyttelyille, messuille, seminaareihin, yritystilaisuuksiin, kokouksiin ja konsertteihin on tärkeä osa Lahden Messujen palvelutoimintaa.