Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Suomen Ladun Kesäuintihaaste sai kansan uimaan – 4 740 kertaa, 2 082 eri vesistössä

Suomen Latu

Julkaistu: 01.09.2016 klo 15:31
Julkaisija: Suomen Latu

Elokuun lopussa päättynyt Suomen Ladun Kesäuintihaaste sai sadat suomalaiset pulahtamaan ja kirjaamaan uintinsa. Haasteen verkkopalveluun oli kesän aikana rekisteröitynyt vajaa 500 käyttäjää, jotka kirjasivat 4 740 uintikertaa 2 082 eri vesistössä.

Yli 100 vesistössä uineita oli seitsemän henkilöä, joista yksi oli ylitse muiden: joensuulainen Niina Sorsa pulahti kolmen kuukauden aikana 333 eri vesistöön.

"Niina Sorsan suoritus on huikea. Kun haaste ensi kesänä jatkuu, niin tässä on pohjat, joita tulee olemaan todella vaikea lyödä", Suomen Ladun viestintä- ja markkinointipäällikkö Panu Könönen sanoo.

Kesäuintihaasteen tulokset kertovat myös jotain suomalaisten suosimista vesistöistä. Ykkösenä oli Lieksan Pielinen (71 pulahdusta), kakkosena Ilvesjärvi Hyrynsalmella (65) ja kolmantena Saimaan rantavedet Lappeenrannassa (59).

"Näyttäisi siltä, että Itä-Suomessa haaste on otettu tosissaan vastaan", Könönen sanoo.

Kesäuintihaaste on leikkimielinen kilpailu, jossa tavoitteena on pulahtaa, uida tai kastautua mahdollisimman usein, mahdollisimman monessa eri vesistössä. Uintikertoja seurataan verkkopalvelussa. Kesäuintihaaste jatkuu taas ensi kesänä, osoitteissa www,suomenlatu.fi/kesauintihaaste ja www.facebook.com/kesauintihaaste.

Viestintäpäällikkö Panu Könönen, puh. 040 703 6209, etunimi.sukunimi@suomenlatu.fi

Suomen Latu ry on liikuttamiseen ja ulkoilijoiden edunvalvontaan keskittynyt ulkoilujärjestö, johon kuuluu yli 82 000 jäsentä 199 yhdistyksessä.

www.suomenlatu.fi
www.facebook.com/suomenlatu