Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Suomalaisten valitsema guarana-virvoitusjuoma kauppoihin

SodaStream

Suomalaisten valitsema guarana-virvoitusjuoma kauppoihin

Julkaistu: 25.09.2014 klo 09:00
Julkaisija: SodaStream

SodaStreamin virvoitusjuomavalikoima täydentyy loppuvuonna brasilialaisten juomasuosikki guaranalla. Valikoimiin tulevat myös erityisesti lapsiperheille suunnitellut By the glass -virvoitusjuomatiivisteet, joiden avulla juoman voi valmistaa tiivistemehun tapaan suoraan lasiin.

Viime vuonna SodaStream kysyi suomalaisilta Facebook-sivuillaan, mikä virvoitusjuoma tulisi ottaa SodaStreamin valikoimiin tänä vuonna. Äänestyksen voitti SodaStream Guarana -virvoitusjuoma huomattavalla äänienemmistöllä.

Äänestyksessä 30 000 suomalaiskuluttajaa testasi 12 SodaStream-virvoitusjuomaa, jotka eivät olleet vielä Suomen valikoimissa. Guarana on kasvi, joka kasvaa pääasiassa Brasiliassa ja Venezuelassa.

–      Guarana sopii hyvin suomalaiseen makuun joko jano- tai ruokajuomaksi. Se ei ole liian makea ja maistuu hiukan omenaiselle. Guarana sopii myös juhlissa tarjottavaksi alkoholittomaksi kuohujuomaksi, kertoo SodaStreamin Suomen maajohtaja Thea Forstén

Virvoitusjuomaa laseittain

SodaStreamin By the glass -virvoitusjuomatiivisteellä juoma valmistetaan tiivistemehun tapaan suoraan lasiin. By the glass ei ole sekoitussuhteeltaan yhtä voimakasta kuin muut SodaStream-virvoitusjuomatiivisteet. By the glass -tiivisteen sekoitussuhde on 1:5, eli lasiin annostellaan yksi osa tiivistettä ja viisi osaa hiilihapotettua vettä.

–      Hiilihapotuslaitteilla hiilihapotettua vettä syntyy aina yksi litra kerrallaan. Jos ei halua tehdä koko litrasta virvoitusjuomaa, voi käyttää By the glass -tiivistettä. Lopun hiilihapotetun veden voi halutessaan juoda sellaisenaan kuplivana vetenä, Thea Forstén sanoo.

Tuotetiedot:

SodaStream Guarana -virvoitusjuomatiiviste, svh 9,90 €. Sokeriton.

500 ml:n pullosta tulee 12 litraa valmista virvoitusjuomaa.

Saatavilla marras-joulukuussa.

By the glass -virvoitusjuomatiiviste, svh 3,99 €.

750 ml:n pullosta tulee noin 22 lasillista valmista virvoitusjuomaa.

Virvoitusjuomavaihtoehdot: mansikka, vadelma, ginger ale, sitruuna ja omena.

Saatavilla lokakuun alussa.

Lisätiedot:

SodaStream Suomi, maajohtaja Thea Forstén

09 77 400 100, thea.forsten@sodastream.fi

Kuvat ja tuotepyynnöt:

Viestintätoimisto Drum, Kirsi Pitkäranta

050 564 4645, kirsi.pitkaranta@drum.fi

SodaStream on 45 maassa toimiva virvoitusjuoma-alan yritys, joka valmistaa ja markkinoi hiilihapotuslaitteita ja virvoitusjuomien valmistamiseen tarkoitettuja makutiivisteitä. SodaStream on alansa globaali markkinajohtaja. Hiilihapotuslaitteita on 500 000 suomalaisessa kotitaloudessa. SodaStream on kodin virvoitusjuomalaitteiden markkinajohtaja noin 95 prosentin markkinaosuudellaan. Sillä on noin 18 prosentin osuus hiilihapotetuissa vesissä (sis. kivennäisvedet) ja noin 5 prosentin osuus virvoitusjuomamarkkinoista. Suomessa SodaStreamilla on noin 700 jälleenmyyjää ja juomavalikoimaan kuuluu yli 60 erilaista virvoitusjuomaa ja makuvettä. Yhtiön osake on noteerattu New Yorkin pörssissä. www.sodastream.fi