Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Suomalainen vertaisvuokrauspalvelu Friday Flats haastaa Airbnb:n

Forenom

Suomalainen vertaisvuokrauspalvelu Friday Flats haastaa Airbnb:n

Julkaistu: 24.06.2016 klo 08:30
Julkaisija: Forenom

Friday Flats on 2013 perustettu verkkopalvelu, jonka kautta ihmiset voivat vuokrata kotejaan ja kesämökkejään toisilleen. Alusta tukee vertaisvuokrausta, joka on yksi jakamistalouden muodoista. Trendi mukaan hyödykkeiden saatavuus ohittaa omistamisen.

Majoituspalvelu Forenom osti Friday Flatsin keväällä 2016 sen perustajilta. Uuden verkkopalvelun myötä Forenomin on mahdollista lisätä majoituskapasiteettiaan erityisesti lyhytaikaisiin vuokraussuhteisiin.

Friday Flatsissa on tällä hetkellä listattuna 4000 asuntoa ympäri maailmaa, mutta nykyisen suomalaisomistuksen takia markkinaa pyritään laajentamaan erityisesti Suomessa sekä muissa Pohjoismaissa. Friday Flatsin toimintaperiaate on samankaltainen kuin Airbnb:llä – yksityiset asunnonomistajat voivat majoittaa vieraitaan ja toisaalta työ- tai vapaa-ajan matkailijat voivat etsiä itselleen mieleisiä kohteita. Forenomin ammattimainen majoitustoiminta tarjoaa Friday Flatsille kuitenkin merkittävän kilpailuedun: Asunnonomistajat voivat halutessaan sopia avaimet käteen- periaatteella toimivan Premium-palvelusta. ”Forenom huolehtii kaikista majoitukseen liittyvistä rutiineista kuten vieraan vastaanotosta, siivouksesta ennen ja jälkeen sekä kaikista asiakaspalvelu-, myynti- ja huoltotoimista Premium-asiakkaiden puolesta ”, kuvaa Friday Flatsin projektijohtaja Veli-Pekka Pulkkinen.

Vertaisvuokrauksen myötä asuntosijoittajaksi voi ruveta kuka tahansa omalla asunnollaan. Erityisesti kesätapahtumien ja festivaalien aikana hotellit ovat täynnä ja asunnot tarjoavat usein käytännöllisemmän sekä tilavan majoitusvaihtoehdon, joka miellyttää isompaakin perhettä. Veli-Pekka Pulkkinen muistuttaa, että asunnon vuokrausta on helppo kokeilla nimenomaan kesällä, kun kysyntä on kovaa. Osa kutsuu vieraita kotiinsa vaan kahtena päivänä vuodessa, kun taas innokkaimmat alkavat pyörittää säännöllisempää toimintaa.

Tutustu Friday Flatsiin

Lisätietoja: Projektijohtaja Veli-Pekka Pulkkinen, p. 040 8620 320, veli-pekka.pulkkinen@fridayflats.com

www.fridayflats.com

Forenom tarjoaa yli 3500 valmiiksi kalustettua asuntoa, huoneistohotelleja sekä hostelleja ympäri Pohjoismaiden. Forenom on Barona Groupin vuodesta 2001 toiminut tytäryhtiö, alansa markkinajohtaja Pohjoismaissa sekä suurimpia toimijoita Euroopassa. Forenom palvelee vuosittain yli 6000 yritysasiakasta ja yrityksen tiloissa majoittuu noin 60 000 ihmistä vuosittain.