Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Savonlinja uudistaa brändinsä

Savonlinja uudistaa brändinsä

Julkaistu: 21.01.2016 klo 09:00
Julkaisija: Savonlinja

Savonlinja-yhtiöt yhtenäistää nimensä Savonlinjaksi ja uudistaa brändinsä: tavoitteena on olla Suomen hyväntuulisin ja mukaansatempaavin bussiyhtiö. Savonlinjan uudistuneen brändin toteuttavat yhteistyössä Savonlinjan johto sekä brändi- ja mainostoimisto Nitro ID.

Brändityön pontimena oli luoda Savonlinjasta vetovoimainen, tässä ajassa elävä, suomalaisuuteen ja pitkiin perinteisiin nojaava linja-autoliikenteen ykköstoimija. Liiketoimintajohtaja Kai Honkanen katsoo, että suunnittelutyö meni nappiin ja nyt on edessä toteutus. Rima on asetettu korkealle:

– Me haluamme olla Suomen tunnetuin linja-autoyhtiö, Honkanen toteaa. Savonlinja- markkinointinimen alla toimivat yritykset ovat Savonlinja Oy, Autolinjat Oy, Etelä-Suomen Linjaliikenne Oy, Linja-Karjala Oy, SL-Autoyhtymä Oy ja SL-Autolinjat.

Kokonaisuudessaan uusi Savonlinja-brändi rakentuu Elämänmakuista menoa -teeman ympärille. Missä hyvänsä ihmiset kohtaavatkin Savonlinjan, he tulevat aina kohtaamaan bussiyhtiön, joka tarjoaa mutkatonta ja hyväntuulista kanssakäymistä.

Uusi brändi lanseerataan kevään 2016 aikana asteittain, alkaen tammikuun Matka 2016 -messuilta Helsingin Messukeskuksesta. Uusi Savonlinja-brändi tulee näkymään vahvana mm. bussien kyljissä, www-sivuilla, verkkokaupassa, työvaatteissa ja Savonlinjan markkinoinnissa.

– Kaikkiaan lähes 300 linja-autoa saa uuden ilmeen, Honkanen toteaa, mutta toppuuttelee että vie aikansa ennen kuin kalusto kokonaisuudessaan ”tunnustaa väriä” – toistaiseksi kymmenkunta bussia on saanut täyden kauneuskäsittelyn.

Kai Honkasen mukaan visuaalista muutosta voi hyvinkin määritellä radikaaliksi. Myös Kain isä, toimitusjohtaja Raimo O. Honkanen, vaikuttui näkemästään.

– Isän kanssa oltiin yhtä mieltä siitä, että positiivinen huomioarvo maanteillä on nyt taattu, nuorempi Honkanen toteaa.

Uuden visuaalisen ilmeen keskiössä on suomalainen maisema. Suomikuva-visualisointi kuvaa lähes sadan vuoden matkaa läpi Suomen. Piirrostyylissä näkyy brändi-identiteetti, jonka lähestyttävyyttä ja hyväntuulisuutta on kuvannettu leikittelevällä kädenjäljellä, huolettomalla tunnelmalla ja elämäniloa huokuvalla raikkaudella.

Lisätietoja: Liiketoimintajohtaja Kai Honkanen, kai.honkanen@savonlinja.fi, p. 040 843 0545

Savonlinja Oy aloitti aikataulun mukaisen liikenteen Lappeenrannan ja Lauritsalan välillä uudella T-Fordilla vuonna 1924. Tänä päivänä Savonlinja on perheyritys, joka työllistää noin 800 linja-autoalan ammattilaista. Savonlinja liikennöi noin 500 linja-autolla etupäässä Itä- ja Kaakkois-Suomessa, pääkaupunkiseudulla ja Turun ympäristössä. Vuosittain yhtiö kuljettaa noin 14 miljoonaa matkustajaa ja bussit taittavat taivalta yli 30 miljoonaa kilometriä.

Lisätietoja Savonlinjasta löytyy osoitteesta www.savonlinja.fi

Facebook - https://www.facebook.com/savonlinja