Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Rukan peruttujen mäkikilpailujen järjestämisestä Lahdessa ja Kuopiossa neuvotellaan

Hiihtoliitto

Julkaistu: 28.11.2015 klo 20:27
Julkaisija: Hiihtoliitto

Ruka Nordicissa haastavien sääolojen vuoksi peruttujen erikoismäen maailmancupin kilpailujen järjestämisoikeudet säilyvät Suomessa. Kahden kilpailun uudelleen aikataulutusta suunnitellaan yhdessä Lahden ja Kuopion järjestäjäorganisaatioiden, Kansainvälisen hiihtoliiton (FIS), Infront Sports & Median ja Suomen Hiihtoliiton kanssa yhteistyössä.

”Rukalla ei hypätä sunnuntaina erikoismäen kilpailua. Kilpailujen aikatauluttamisen suunnittelu Salpausselän MM-esikisojen ja Puijon kisojen yhteyteen on aloitettu ja saanemme siitä päätöksiä lähiviikkojen aikana”, sanoo Suomen Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala.

Maailmancupien tuotto ei tule totetumaan täysimääräisenä Hiihtoliitolle. Lopullinen toteuma selviää Lahden ja Kuopion maailmancuptapahtumien jälkeen.

”Mikäli saamme mäkikilpailut toteutettua Lahden ja Kuopion tapahtumien yhteydessä, taloudelliset menetykset ovat noin 200 000 - 300 000 euroa. Tällöin taloudellinen vaikutus on Hiihtoliitolle kohtuullinen”, toteaa Kulmala.

www.hiihtoliitto.fi

Suomen Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala, puh. 040 576 1001