Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Pieni Eläinkauppa Kuopiossa sai Eettisen Eläinkaupan Sertifikaatin

SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto

Pieni Eläinkauppa Kuopiossa sai Eettisen Eläinkaupan Sertifikaatin

Julkaistu: 15.04.2014 klo 11:46
Julkaisija: SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto

Eettisen Eläinkaupan Sertifikaattijärjestelmä on uraa uurtava ja lajissaan maailmalaajuisesti ainutlaatuinen hanke. Sertifioinnin avulla kuluttajan on aikaisempaa helpompaa erottaa eläinkauppojen joukosta ne myymälät, jotka aivan erityisesti panostavat eläinten hyvinvointiin ja tiedonjakoon. Kuopiolainen Pieni Eläinkauppa liittyi sertifioitujen eläinkauppojen joukkoon 14.4.2014.

Sertifikaatin tavoitteena on edistää eläinliikkeissä myytävien lemmikkieläinlajien hyvinvointia sekä liikkeissä että omistajiensa hoidossa. Sertifioiduissa liikkeissä pidettäville eläimille on luotu hoito- ja olosuhdestandardit, jotka ylittävät voimassa olevan eläinsuojelulainsäädännön minimivaatimukset. Lisäksi eläinten hankkijoille jaetaan lajikohtaiset hoito-ohjeet, jotka perustuvat viimeisimpään tutkimustietoon. SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto hallinnoi sertifiointityöryhmää.

Sertifikaatti on osoitus eläimen hankkijalle siitä, että liike toimii eettisesti. Sertifikaatti osoittaa, että liikkeessä panostetaan erityisellä tavalla eläinten hyvinvointiin ja että eläinten omistajien valistaminen on tärkeässä asemassa. Liikkeet sitoutuvat siihen, että liikkeessä ei myydä luonnosta pyydystettyjä nisäkkäitä tai lintuja. Lisäksi myynnissä pidetään ainoastaan riittävän suuria, sertifikaatin olosuhdestandardit täyttäviä häkkejä ja terraarioita sekä eläimille turvallisia virikkeitä. Sertifioinnin tavoitteena on nostaa Suomen eläinkauppojen tasoa.

Järjestelmää on kehitetty yli kymmenen vuoden ajan, ja tällä hetkellä Eettisen Eläinkaupan Sertifikaatti on myönnetty yhdelletoista eläinliikkeelle eri puolilla Suomea. Viimeisin sertifikaatin saaja on Kuopiossa sijaitseva Pieni Eläinkauppa, jolle myönnettiin sertifikaatti 14.4.2014. Sertifikaatin Pienelle Eläinkaupalle luovutti SEYn puheenjohtaja Jyrki Haapala.

Kuulimme sertifikaatista asiakkaaltamme, joka kehotti meitä hakemaan sertifikaattia, sillä eettisyys on meille tärkeä asia. Johtava ajatuksemme on, että pidämme vähemmän eläimiä, jotta voimme pitää jokaisen eläinyksilön tarpeista mahdollisimman hyvää huolta myös niiden lähdettyä uuden omistajansa luo. Hienointa on, kun asiakkaat soittelevat ja kertovat eläintensä kuulumisia ja tulevat käymään. Olemme erittäin iloisia Eettisen Eläinkaupan Sertifikaatista ja kiitämme erityisesti mahtavia asiakkaitamme, joiden kanssa meillä on ilo tehdä yhteistyötä eläinten hyväksi, kiittää Anne Miettinen Pienestä Eläinkaupasta.

Eläinten Erikoisliike Pieni Eläinkauppa Oy
Haapaniemenkatu 4
70100 Kuopio
pienielainkauppa@pienielainkauppa.fi