Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Oulun Musiikkivideofestivaaleilla palkittiin ja juhlistettiin musiikkivideoita

Oulun Musiikkivideofestivaalit ry

Oulun Musiikkivideofestivaaleilla palkittiin ja juhlistettiin musiikkivideoita

Julkaistu: 29.08.2016 klo 12:04
Julkaisija: Oulun Musiikkivideofestivaalit ry

Oulun Musiikkivideofestivaaleja vietettiin 23. kertaa. Näytöksissä ja muissa tapahtumissa vieraili viiden päivän aikana yhteensä 3500 kävijää.

Festivaalien kotimaiseen musiikkivideokilpailuun lähetettiin 349 uutta musiikkivideota, jotka nähtiin valkokankaalla Kulttuuritalo Valveella ja ravintola Snooker Timessa järjestetyissä kilpailu- ja katselmusnäytöksissä. Musiikkivideonäytösten lisäksi festivaaleilla katseltiin huippusuosittuja musiikkielokuvia kuten Inside the Mind of Favela Funk, Raving Iran ja Janis: Little Girl Blue.

Ohjeisohjelmistossa uutena lisäyksenä toimi Pimeä Festivaali, jossa nähtiin perjantaina ja lauantaina joukko kotimaisia eturivin artisteja. Mukana mm. Risto, Death Hawks, Yona, Elias Gould, Khid, Reino Nordin ja Hopeajärvi.

Tapahtuma huipentui lauantaina järjestettyyn Pumpeligaalaan, jossa festivaalien pääpalkinnon Kultapumpelin voitti Ezra Gould Mikko Joensuun videosta Warning Sign. Lupaavan nuoren ohjaajan palkinnon, Teinipumpelin voitti Juho Länsiharju The Holy’lle tekemästään This Will Be the Day That I Die -videosta.

Linssipumpeli-palkinnon parhaasta kuvauksesta voitti Juho Ilmari Laine Irma Agiashvilille tekemästään In Vain -videosta. Postpumpelin parhaasta jälkituotannosta ja leikkauksesta voittivat Totte Rautiainen ja Miikka Kaila Asan 5000-videosta. Kansanpumpelin voitti Viivi Huuska Cristal Snow’lle tekemästään Love is Blind -videosta.

Pressikuvat OMVF:n mediapankissa: http://www.omvf.net/en/press/gallery

Oulun Musiikkivideofestivaaleja vietetään 24. kerran 23.–27. elokuuta 2017.

Lisätiedot:

Juhani Oivo