Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Omaan käyttöön -kirja tarjoaa hulvattoman kokoelman suomalaisten tulliselityksiä

Bazar Kustannus Oy

Julkaistu: 01.02.2016 klo 08:15
Julkaisija: Bazar Kustannus Oy

Virosta saa tuoda Suomeen yli kymmenen litraa väkeviä tullitta, jos vain pystyy vakuuttamaan tullimiehen siitä, että juomat tulevat omaan käyttöön. Suomalaisia syytetään juroiksi ja mielikuvituksettomiksi, mutta tullimiehillä on tästä toinen käsitys.

Kalle Isokallion ja Mato Valtosen hykerryttävässä kirjassa Omaan käyttöön viinarallin riivaamat suomalaiset esittävät tullissa toinen toistaan poskettomampia perusteluja alkoholilastilleen. Selitykseksi tarjotaan niin papan testamentin toimeenpanoa, Mars-lennon simulaatiota omalla kesämökillä kuin erojuhliksi muuttuneita häitäkin. Ja toki myös kotimaan sotaveteraaneja pitää muistaa omalla pullolla. Tulli tekee ratkaisunsa tapauskohtaisesti – ja nauramatta, jos se on mahdollista.

Kirjan tarinat on fiktiivisiä, mutta ne kirjoitettu tosielämän tapausten inspiroimina. Vastaavia tapauksia on Suomessa käsitelty oikeudessa asti.

Kalle Isokallio on kirjailija, kolumnisti ja harrastajamuusikko Åttopojat-yhtyeessä. Lopun joutoajan hän viettää tyttärenpoikiensa kanssa puuhastellen tai ajellen moottoripyörällään niin Suomessa kuin ulkomaillakin.

Markku ”Mato” Valtonen on muusikko, kirjailija, radiojuontaja, elokuvanäyttelijä, Linnanmäen vuoristoradan jarrumies ja yrittäjä. Hänen kirjalliseen tuotantoonsa kuuluvat mm. syksyllä 2015 julkaistu Kun Suomi-rock puri ja löi (yhdessä Moog Konttisen ja Kjell Starckin kanssa) ja tammikuussa ilmestynyt, havannalaisia klassikkoautoja esittelevä Katujen kaunottaret.

Kalle Isokallio ja Mato Valtonen

Omaan käyttöön

Nidottu, 173 sivua

ISBN 978-952-279-328-7

Kirjastoluokka T84

Ilmestymispäivä 1.2.2016

Kirjan kansikuva

Arvostelukappaleet ja lisätiedot:

tiedottaja Minttu Nikkilä, Bazar Kustannus Oy

tiedotus@bazarkustannus.fi, 0400 298 193

Bazar Kustannus Oy on osa pohjoismaista Bazar Publishers -kustantamoryhmää.
www.bazarkustannus.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon