Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » NFL Viasatilla ja Viaplayssa vuoteen 2022 asti

Viaplay/Viasat

NFL Viasatilla ja Viaplayssa vuoteen 2022 asti

Julkaistu: 19.10.2016 klo 09:15
Julkaisija: Viaplay/Viasat

Modern Times Group (MTG) vahvistaa solmineensa uuden yhteistyösopimuksen NFL:n kanssa kaikissa Pohjoismaissa. Suomessa tämä tarkoittaa sitä, että NFL jatkaa Viasatin urheilukanavilla ja Viaplayssa Super Bowl LVI 2022:een asti.

Kaikki NFL-kaudet play-offeihin ja Super Bowleihin asti tullaan jatkossakin näkemään Viasatin urheilukanavilla sekä Viaplay-palvelussa seuraavan viiden kauden ajan.

Viasat ja Viaplay tuovat myös NFL Network 24/7 –kanavan ohjelmistoonsa vielä tämän kauden aikana. NFL Network channel tarjoaa lajin faneille ympärivuotisen näyteikkunan koko NFL-vuoteen. Kanavalla käsitellään kautta NFL draftista harjoitusleireille ja pre-season peleistä itse kauden huipentumaan Super Bowliin asti. Kanava näkyy Suomessa yksinoikeudella vain Viasatin –kanavapaketeissa ja Viaplayssa. Tiedot kanavan saatavuudesta tarkentuvat myöhemmin syksyn aikana.

“NFL on todella upea ja maailmanlaajuisesti suosittu tuote, jolla on hyvin lojaali ja kasvava seuraajakunta myös Suomessa. Siksi onkin upeaa päästä tuomaan lajia tutuksi suomalaiselle yleisölle myös jatkossa. Uuden sopimuksen myötä palveluihin lisättävä NFL:lle  omistettu kanava tuo lajin seuraamiseen ihan uudenlaista lisäväriä,” sanoo Viasat Finlandin toimitusjohtaja Mathias Norrback.

“MTG on sekä loistava yhteistyökumppani NFL:lle Pohjoismaissa, että edistyksellinen ja yhteensopiva partneri globaalisti. Pohjoismaiset NFL-fanit ovat tottuneita käyttämään erilaisia palveluita urheilun seuraamiseen. On luonnollista että tarvitsemme kumppanin, joka pystyy tarjoamaan sisältömme mahdollisimman monilla alustoilla”, kertoo Michael Markovich, NFL VP of International Media & Business Development.

“Haluamme tarjota katsojillemme aina parasta mahdollista urheilusisältöä. NFL on kansainvälisesti yksi isoimmista urheiluoikeuksista ja laji on elämässä todellista nousukautta myös Suomessa. Olemmekin panostaneet lajiin tuomalla mm. suomenkieliset selostukset Viasat Urheilu –kanavalle sunnuntai-illan prime time –otteluun”, lisää Viasat Sportin vastaava tuottaja Ville Klinga.

Viasat ja Viaplay näyttävät keskimäärin 3-5 NFL ottelua viikossa. Lisäksi Viasatin ja Viaplayn urheilutarjontaan kuuluvat mm. Englannin Valioliiga, UEFA Champions League, Serie A, La Liga, NHL, KHL ja koripallon Euroliiga sekä huippugolfia. Lisäksi Viaplay näyttää runsaasti kamppailu-urheilua kuten nyrkkeilyä ja UFC-otteluita.

Ville Klinga
Vastaava tuottaja, Viasat Sport
ville.klinga@viasat.fi

Erika Miramo
Head of Marketing & PR, Viasat Finland / PR Manager Viaplay Finland
erika.miramo@viaplay.com

Modern Times Group (MTG) ja Viasat Finland Oy

Oy Viasat Finland Ab on osa kansainvälistä, kuudessa maanosassa toimivaa Modern Times Group (MTG) mediakonsernia, johon kuuluu maksu- ja ilmaistelevisioita, radioita, online-palveluita ja tuotantoyhtiöitä. MTG:n Viasat Broadcastingiin kuuluu ilmais- ja maksutelevisiokanavia, jotka ovat saatavilla Viasatin oman satelliitin kautta, televisiolähetysverkoissa (kaapeli, satelliitti ja IPTV) ja netissä. Modern Times Group on kasvuyritys ja se on listattu Tukholman Nasdaq OMX -pörssissä.

Suomessa Viasat lähettää kanavapakettejaan oman satelliitin kautta sekä kaapeli- ja laajakaista-tv- ja antenni tv -lähetyksinä. Suomessa Viasat aloitti lähetykset vuonna 1996. Lisätietoja www.viasat.fi

Viaplay

Viaplay on Pohjoismaiden johtava televisio-ohjelmien, elokuvien ja urheilun suoratoistopalvelu. Viaplay tarjoaa uusimmat tv-sarjat, tuhansia suosittuja elokuvia ja lisäksi huippu-urheilua suorina lähetyksinä. Viaplay on saatavilla Internetiin yhdistettävien laitteiden, kuten tietokoneiden, älypuhelimien, tablettien, Smart TV-televisioiden, Apple TV:n, Chromecastin, Viasatin digiboksien sekä Xbox 360- ja Playstation 3 ja Playstation 4 -pelikonsolien kautta. Lue lisää osoitteessa www.viaplay.fi