Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Muistohetki mereen menehtyneiden kunnioittamiseksi pyhäinpäivänä

Suomen Merimieskirkko ry

Muistohetki mereen menehtyneiden kunnioittamiseksi pyhäinpäivänä

Julkaistu: 21.10.2014 klo 17:09
Julkaisija: Suomen Merimieskirkko ry

Pyhäinpäivänä 1.11.2014 klo 12.00 Ursinin kalliolla, Merisatamanrannassa Helsingin Eirassa, järjestetään perinteinen merenkulkijoiden ja mereen menehtyneiden muistohetki. Tapahtuma on kaikille avoin ja ilmainen.

Suomen Merimieskirkon pääsihteeri Sakari Lehmuskallio pitää tilaisuuden hartauspuheen, jossa muistetaan muun muassa 20 vuotta sitten uponneen Estonian uhreja. Musiikista vastaa Helsingin NMKY:n mieskuoro Jukka Okkosen johdolla. Luotsiliiton edustajat laskevat seppeleen merenkulkijoiden muistomerkille. Suomen Meripelastusseuran alukset tekevät kunniakäynnin aikana ohimarssin.

Tilaisuuden jälkeen on kaikille avoin kahvitarjoilu Suomen Merimieskirkon merisalissa Albertinkatu 2, Helsinki.

Muistohetken järjestelyistä vastaa yhteensä 14 merenkulkujärjestöä ja viranomaista. Tilaisuuden käytännön järjestelyt hoitaa vuosittain Suomen Merimieskirkko ry.

Lisätietoja ohjelmasta ja haastattelumahdollisuuksista: merenkulkijatyön johtaja Jaakko Laasio, Suomen Merimieskirkko ry, puh. 0400 156 660, jaakko.laasio@merimieskirkko.fi.

Kuvat: SMK/Marko Toljamo (vapaasti käytettävissä asiayhteydessä).

OHJELMA

Helsingin NMKY:n mieskuoro, johtaa Jukka Okkonen: J. Dyrrner: Myrsky-yö merellä

Puhe, pääsihteeri Sakari Lehmuskallio, Suomen Merimieskirkko ry

Hiljainen hetki vainajien muiston kunnioittamiseksi