Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Mormuskoinnin maailmanmestaruus ratkaistaan Kuopion satamassa 28.-29.3.

Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestö

Mormuskoinnin maailmanmestaruus ratkaistaan Kuopion satamassa 28.-29.3.

Julkaistu: 19.03.2015 klo 10:27
Julkaisija: Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestö

Mormuskoinnin maailmanmestaruuskilpailu tuo maailman taitavimmat kilpapilkkijät Kuopion satamaan. MM-kisan ensimmäinen osakilpailu on lauantaina 28.3. klo 10-13 ja toinen kilpailu sunnuntaina 29.3. klo 10-13. Kilpailuun osallistuvat joukkueet USA:sta, Ruotsista, Norjasta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Puolasta, Ukrainasta, Valko-Venäjältä, Venäjältä, Kazakstanista, Mongoliasta ja Suomesta.

Maailman kilpakalastusjärjestöjen keskusjärjestö (CIPS) on myöntänyt järjestämisoikeuden Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestölle, joka järjestää MM-mormuskointikilpailun yhteistyössä Kuopion kaupungin kanssa. Käytännön järjestelyistä vastaa Pohjois-Savon Vapaa-ajankalastajapiiri. Kilpailun suojelija on maa- ja metsätalousministeri Petteri Orpo.

Toisin kuin perinteisissä pilkkikilpailuissa osanottajat eivät säntää viiden kilometrin päähän vastarannalle, vaan kilpailevat jäälle rajatussa viidessä muutaman hehtaarin ruudussa. Kuopion satamassa on huipputilaisuus seurata maailman parhaiden pilkkijöiden suorituksia lähietäisyydeltä.

Suomen Vapaa-ajankalastajien joukkue lähtee kisaan suurin odotuksin. Kaksi vuotta sitten USA:ssa joukkueelle tuli henkilökohtaisen kilpailun maailmanmestaruus ja joukkuehopea. Kahdennestatoista maailmanmestaruuskilpailusta haetaan myös joukkuekultaa.

Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita kuulemaan lisää MM-kisasta tiistaina 24.3. klo 11 Kuopion kaupungintalon kabinettiin (2. krs), Tulliportinkatu 31.

Elisa Saarela, kilpailun johtaja, puh. 0440 478 601
Marcus Wikström, SVK:n kilpailuvastaava, puh. 045 110 2126
Jaana Vasankari, tapahtumapalveluiden johtaja, Kuopion kaupunki, puh. 0447 182 810

Suomen Vapaa-ajankalastajien Keskusjärjestö (SVK) on maamme suurin vapaa-ajankalastajien järjestö, joka edistää vapaa-ajankalastajien kalastusmahdollisuuksia sekä neuvoo järjestäytyneitä ja järjestäytymättömiä vapaa-ajankalastajia kestävän käytön mukaisessa kalastuksessa. Järjestön 13 vapaa-ajankalastajapiirin 530 seurassa toimii yhteensä noin 43 000 kalastuksen harrastajaa.