Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Mieskaveripäivät kokoavat miehiä ja lapsia Tampereelle 10.–12.6.

Pienperheyhdistys ry

Mieskaveripäivät kokoavat miehiä ja lapsia Tampereelle 10.–12.6.

Julkaistu: 08.06.2016 klo 08:06
Julkaisija: Pienperheyhdistys ry

Tulevana viikonloppuna pidetään Tampereella kaksipäiväiset Mieskaveripäivät. Tampereen Mieskaveripäivät kerää yhteen noin 70 Mieskaveritoiminnassa mukana olevaa mieskaveria, lasta ja mieskaveriohjaajaa eri paikkakunnilta.

Mieskaveritoimintaa järjestetään pian jo seitsemällä paikkakunnalla. Alun perin pääkaupunkiseudulla alkanutta Mieskaveritoimintaa alettiin laajentaa muille paikkakunnille RAY:n tuella 2012. Tällä hetkellä toimintaa on jo Turussa, Kuopiossa, Oulussa, Vaasassa ja Tampereella sekä syksymmällä myös Lahdessa.

Mieskaveritoiminnan tarkoituksena on löytää yksin lastaan kasvattavien äitien lapsille vapaaehtoisia mieskavereita harrastamaan ja viettämään aikaa yhdessä. Mieskaveritoiminnassa jaetaan elämän oivalluksia, kysytään kysymyksiä ja etsitään vastauksia. Kaveruus perustuu luottamukseen ja kaikkien osapuolten vapaaehtoisuuteen. Lapsi saa elämäänsä tärkeän aikuisen ja aikuinen näkökulman lapsen elämään. Eräs mieskaveri kertoi kaveruudestaan:

”Lapsen iloa ja riehakkuutta on hienoa katsoa! Saa katsella maailmaa hetkisen pienen lapsen silmin. Tuon viattomuuden on kadottanut ja unohtanut kauan sitten ja saa löytää sen uudelleen.”

Mieskaveripäivät alkavat torikahvien merkeissä Laukontorilla perjantaina 10.6. klo 14.30 alkaen. Paikalla ovat Pienperheyhdistyksen ja Tampereen Ensi- ja turvakotiyhdistyksen edustajat ja mieskavereita.

Mieskaverit lapsikavereineen kokoontuvat lauantaina 11.6. klo 12 Nokian Edenissä. Lauantai-iltapäivällä klo 14-18 he tutustuvat Särkänniemen huvipuistoon. Joukkion tunnistaa kirkkaan vihreistä mieskaveripaidoista. Tapahtumaa tukevat RAY ja Efima Oy.

Lisätiedot:  Kaisli Syrjänen p. 045 77 311 399

Mieskaveritoiminnan kotisivut

Mieskaveritoiminnan Facebook-sivut

Mieskaveritoiminta on Pienperheyhdistyksen jäsenistön aloitteesta 1992 käynnistettyä vapaaehtoistoimintaa, jossa miehet ja lapset saavat uutta näkökulmaa elämäänsä.

www.mieskaverit.fi

www.pienperhe.fi