Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Matti Rämöltä uusi pyöräilykirja viikolla 12

Minerva Kustannus Oy

Matti Rämöltä uusi pyöräilykirja viikolla 12

Julkaistu: 04.03.2015 klo 09:27
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Matti Rämö: Polkupyörällä Ukrainan halki Istanbuliin

Matti Rämö polkee seitsemännessä matkakirjassaan Helsingistä Ukrainan ja Georgian kautta Istanbuliin. Kuuden viikon ja 3 500 kilometrin matka vie sorateille Baltian reheviin metsiin ja Valko-Venäjän halki Ukrainaan, josta reitti poikkeaa Transnistriaan, Neuvostoliiton jakojäännökseen. Odessasta Rämö ottaa lautan Mustanmeren poikki Georgiaan, ja taival jatkuu Itä-Turkissa rannikkoa seuraillen ja sitten vuoriston kautta Istanbuliin.

Minskissä Rämö vierailee kielletyssä koulussa, Kiovassa humalikko uhkaa sytyttää matkamiehen parran. Moldovassa varoitellaan Transnistrian bandiiteista, mutta varas iskee vasta Odessassa, kun pyörä katoaa lauttatoimiston porttikongista. Rämö kokoaa itsensä ja ostaa uuden menopelin. Istanbulissa Rämö tapaa tyttärensä ja saa oman annoksensa mellakkapoliisin kyynelkaasuhyökkäyksestä.

Matti Rämö: Polkupyörällä Ukrainan halki Istanbuliin

ISBN/EAN 978-952-312-119-5
Luokka 40.8
Sidottu, kuvaliite
371 s.
Ilmestyy viikolla 12/2015

Matti Rämö on YLE:n teksti-tv:n toimittaja. Hänen aiemmista matkoistaan ovat ilmestyneet kirjat Rengasrikkoja Saharassa (2009), Polkupyörällä Intiassa (2010), Polkupyörällä Thaimaasta Vietnamiin (2011), Polkupyörällä Jäämerelle (2012), Polkupyörällä Islannissa (2013) sekä Polkupyörällä Andalusian vuorilta Afrikkaan (2014).

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi