Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Maastohiihtomaajoukkueen kumppani Finnfoam mukana kehittämässä hiihdon harrastamisen säilymistä

Maastohiihto

Julkaistu: 22.03.2016 klo 13:10
Julkaisija: Maastohiihto

Suomen maastohiihtomaajoukkueen yhteistyökumppani, eristeitä valmistava Finnfoam, haluaa olla kehittämässä ratkaisuja, joiden avulla taataan hiihdon harrastamisen edellytyksiä muuttuvissa olosuhteissa.

Viime vuonna Finnfoam lanseerasi uuden Finnfoam INFRA -levyn, jonka ydinaineena on vettymätön ja luja Finnfoam. Se on markkinoiden pitkäikäisin ja toimivin routaeriste. Finnfoam INFRA -levyä on kuluneena talvena testattu urheilupaikkarakentamisessa, missä alla oleva pohjamaa on monesti heikosti kantavaa ja missä liikutaan usein isoilla työkoneilla.

”INFRA-levy soveltuu erinomaisesti juuri talviurheilupaikoille, kuten esimerkiksi hiihtolatujen alle. Leutoina talvina laduille tehty tykkilumi sulaa niin päältä kuin maanpinnasta ladun alapuolelta. INFRA-levy katkaisee lunta sulattavan maanlämmön pääsyn ladun lumikerrokseen, mikä hidastaa lumensulamista plusasteissa todella merkittävästi ilman mitään jäähdytyslaitteistoa ja energiankulutusta”, Finnfoam Oy:n kehitys- ja markkinointijohtaja Asso Erävuoma kertoo.

Testissä ratkaisu on ollut hiihtoladulla muun muassa Vantaan Hakunilassa lyhyellä pätkällä rohkaisevilla tuloksilla. Viikon kuusi (6) lopussa kaatovesisateiden jälkeen viiden senttimetrin paksuilla Finnfoam INFRA -levyllä eristetyllä alueella tykkilunta oli edelleen jäljellä noin 40 senttimetriä, kun vieressä eristämättömällä alueella jäätä ja loskaa oli jäljellä enää 5–10 senttiä.

”Suomalaiset ovat talviurheilukansaa ja siksi lähdimme myös viime vuonna maajoukkueen yhteistyökumppaniksi. Haluamme omalta osaltamme olla tukemassa ja kehittämässä hiihdon harrastamisen mahdollisuuksien säilymistä muuttuvissa ilmasto-olosuhteissa”, Finnfoamin toimitusjohtaja Henri Nieminen sanoo.

***

Kotimaisen Finnfoam Oy:n lämmöneristysosaamisen juuret ovat syvällä suomalaisessa roudassa. Yli 30-vuotisen historiansa aikana Finnfoam Oy on kasvanut yhdeksi johtavista muovipohjaisten lämmöneristeiden valmistajista. Finnfoam Oy valmistaa Finnfoam -lämmöneristeiden lisäksi myös harmaita FF-EPS eristeitä ja FF-PIR polyuretaanieristeitä sekä Tulppa-märkätilalevyjä.

Lisätietoja
Kehitys- ja markkinointijohtaja Asso Erävuoma, Finnfoam Oy, puh. 044 544 0612, asso.eravuoma@finnfoam.fi

Seuraa joukkueita eri kanavissa
Maastohiihto #xcteamfin