Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Maailman kovin luistelutapahtuma näyttää taas uudet kasvot

Kuopio-Tahko Markkinointi

Maailman kovin luistelutapahtuma näyttää taas uudet kasvot

Julkaistu: 20.02.2015 klo 15:09
Julkaisija: Kuopio-Tahko Markkinointi

Finland Ice Marathonin 32-vuotisessa historiassa on totuttu taistelemaan haasteellisia sääolosuhteita vastaan. Yleisimmät hankaluudet ovat liittyneet kovaan pakkaseen tai jään paksuuteen. Tänä vuonna jatkuva lämpötilan sahaaminen ja föhn-tuulet luovat haasteita kilpailun järjestäjille.

Kilpailu viedään läpi tiivistettynä

Oletusarvoisesti olosuhteet tulevat olemaan hyvät aamupäivän aikana, jonka johdosta pisimpiä matkoja tiivistetään. Kuninkuusmatka 200 kilometriä lyhennetään 120-125 km mittaiseksi, 100 km lyhenee 75-80 kilometriin ja 50 kilometriä luistellaan 40 km mittaisena. Lyhyemmät matkat 12,5 km ja 25 km luistellaan normaalimittaisena.

Kilpailu pyritään viemään läpi normaalilla 12,5 km mittaisella radalla, mutta lopullinen reitti päätetään aamulla kello 6.45.

Kuutamoluistelu luistellaan normaalisti

Perinteinen perjantai-illan ilmainen jätkänkynttilöiden valaistuksessa luisteltava tunnelmallinen kokokansan Kuutamoluistelu viedään läpi normaalisti. Tämän vuotisen kuutamoluisteluillan uutuutena on huutokauppa, joka avaa Kuutamoluistelun tapahtuma-alueella klo 18.00. Illan huipentaa ilotulitus klo 20.00

www.finlandicemarathon.com

Marko Heikkinen