Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Lasten Lumipäivät ilostuttavat Ylivieskassa

Lasten Lumipäivät ilostuttavat Ylivieskassa

Julkaistu: 25.01.2016 klo 10:42
Julkaisija: Hiihtoliitto

Maanantaina valtakunnallinen Lasten Lumipäivät -kiertue rantautuu Ylivieskaan. Suomen Hiihtoliiton, Suomen Ampumahiihtoliiton ja paikallisten hiihtoseurojen toteuttama Lasten Lumipäivät -kiertue tarjoaa talven aikana lapsille mahdollisuuden tutustua ja kokeilla erilaisia talvilajeja ympäri Suomen.

Ylivieskassa Lasten Lumipäivät tulivat viime vuonna tutuksi Lasten Mäkiviikko -tapahtumapäivien muodossa. Tapahtumapäivien suosio on edelleen Ylivieskassa kova. Tänä vuonna Lasten Lumipäivät viihtyvät Ylivieskassa yhteensä kahden päivän ajan.

"Meillä olisi ollut asiakkaita viidellekin päivälle", naurahtaa Rannan koulun opettaja ja tapahtumasta paikallisesti vastaava Juha Torvikoski.

"Olemme tyytyväisiä, että saamme olla kiertueella mukana, vaikka emme ole varsinaisessa Lumilajit Liikuttavat -hankkeessa mukana. Tavoitteena on jatkaa ajatusta ja tarjota lapsille mielekästä tekemistä suksilla, mitä Lasten Lumipäivät tukevat hienosti", kertoo Torvikoski.

Ylivieskassa paikallisesti tapahtuma toteutetaan yhteistyössä Ylivieskan kaupungin koulutoimen, Ylivieskan Kuulan hiihtojaoston ja Liikkis-hankkeen kanssa. Ylivieskassa mukana ovat myös kuusamolainen mäkituomari Pirjo Karjalainen ja kolme mäkihyppyä harrastavaa tyttöä. Tytöt ovat itse aloittaneet mäkihyppyharrastuksen Lasten Mäkiviikko -tapahtuman jälkeen pari vuotta sitten.

Maanantaina ja tiistaina Ylivieskan alakoululaiset pääsevät kokeilemaan erilaisia talvilajien rastipisteitä. Päivien aikana lapsille tarjotaan mahdollisuus liikkua ja kokeilla hiihtoa ja hyppäämistä kisamakkaraa unohtamatta. Mukana on muun muassa mäkihyppyrastipiste, lumifutisrastipiste sekä lisäksi ampumahiihtoa mukaileva ja tarkkuutta vaativa rasti.

Koululaisryhmille tarkoitettujen päivätapahtumien lisäksi Ylivieskassa järjestetään tiistaina 26.1. kaikille avoin Lasten Lumipäivien iltapahtuma klo 18-19:30. Kaikki halukkaat ovat tervetulleita tutustumaan Lumipäivien rasteihin ja kokeilemaan omia taitojaan. Mukaan pääsee saapumalla paikan päälle Rannan koululle.

Kiertueaikataulu
Lasten Lumipäivien aikataulu Ylivieskasta eteenpäin:
vko 4,  25.-27.1.                 Ylivieska, (iltatapahtuma perheille 26.1.)

vko 4, 28.-29.1.                  Oulu, (iltatapahtuma perheille 28.1.)

vko 5,  1.-2.2.                     Taivalkoski, (iltatapahtuma perheille 1.2.)

vko 5,  3.-4.2.                     Lieksa, (iltatapahtuma perheille 3.2.)

vko 6,  8.-10.2.                   Kuopio, (iltatapahtuma perheille 9.2.)

vko 6, 11.-12.2.                 Jyväskylä, (iltatapahtuma perheille 11.2.)

vko 7, 16.-17.2.                  Vantaa, (iltatapahtuma perheille 17.2.)

vko 7, 19.-21.2                   Lahti / Salpausselän kisat
vko 8, 24.2.                       Ylläs, Äkäslompolo

vko 9, 6.3.                         Luosto

vko 10, 9.3.                       Ylläs, Äkäslompolo