Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Lasten- ja nuortentietokirjallisuus esillä Volter Kilpi Kustavissa -viikolla

Suomen tietokirjailijat ry

Lasten- ja nuortentietokirjallisuus esillä Volter Kilpi Kustavissa -viikolla

Julkaistu: 13.07.2015 klo 10:15
Julkaisija: Suomen tietokirjailijat ry

Volter Kilpi Kustavissa -viikon perjantaina 17.7.2015 puhutaan lasten- ja nuortentietokirjallisuudesta. Esiintyjinä Marjut Hjelt, Elina Lappalainen, Maia Raitanen ja Markus Hotakainen.

Miten lapsille kerrotaan ruuantuotannosta? Millaisia kasvatusihanteita lasten- ja nuortenkirjoissa on annettu vuosisatojen saatossa? Volter Kilpi Kustavissa -viikon ohjelmassa lasten- ja nuortentietokirjallisuus nousee keskusteluun Tuulentuvan TIETOKIRJA.FI-ohjelmassa perjantaina 17.7.

Klo 11 Marjut Hjelt: Satuaarteita viideltä vuosisadalta
Tuulentupa, Kustavi
Millä tavalla sadut vastaavat oman aikansa kasvatusihanteita? Miten aateilmaston vapautuminen näkyy tutuissa satuklassikoissa?

Klo 11.45 Elina Lappalainen: Nakki lautasella – Mistä ruoka tulee?
Tuulentupa, Kustavi
Mistä ruoka tulee? Miten lapsille voi kertoa modernien suomalaistilojen eläintuotannosta?

Klo 13 Maia Raitanen: Kaloja, valaita ja karttoja – Tietokirjassa kuvakin on tosi!
Tuulentupa, Kustavi
Miten kuvitus muuttaa tietokirjaa? Millä tavalla kuva kertoo?

Klo 13.45 Markus Hotakainen: Koko kosmos kansiin – Tietokirjailija tiivistäjänä ja yleistajuistajana
Tuulentupa, Kustavi
Miten tieteestä voi kirjoittaa yleistajuista? Kuinka laitetaan maailmankaikkeus yksiin kansiin?

TIETOKIRJA.FI tuottaa laadukkaita tietokirjatapahtumia ja -ohjelmia. Päätapahtuma on joka toisena vuonna Helsingissä järjestettävä kaksipäiväinen tietokirjafestivaali. Sen lisäksi TIETOKIRJA.FI jalkautuu vuosittain erilaisten paneelien, keskustelujen ja tietokirjaraatien myötä kirjamessuille ja muihin tapahtumiin ympäri Suomen. TIETOKIRJA.FI-ohjelma järjestetään Tietokirjallisuuden edistämiskeskuksen tuella.

Lisätiedot ja kirjailijoiden haastattelupyynnöt
Linda Lappalainen | viestintäpäällikkö | Suomen tietokirjailijat ry
linda.lappalainen@suomentietokirjailijat.fi | 050 41 05 584

www.tietokirja.fi

_____

Suomen tietokirjailijat ry on maamme suurin kirjailijajärjestö. Se edistää tietokirjallisuutta, jakaa apurahoja ja palkintoja sekä valvoo tieto- ja oppikirjailijoiden tekijänoikeudellisia ja taloudellisia etuja. Yhdistyksellä on yli 3 100 jäsentä.

suomentietokirjailijat.fi | Facebook | Twitter