Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Lahden MM-kisoihin myyty 30 000 lippua – satavuotisjuhlavuoden suurin yleisötapahtuma kiinnostaa yrityksiä ja yhteisöjä

Lahti 2017

Julkaistu: 14.04.2016 klo 14:54
Julkaisija: Lahti 2017

Vuoden 2017 pohjoismaisten hiihtolajien MM-kisojen lipunmyynti on hyvässä vauhdissa. Seitsemänsiin Lahdessa järjestettäviin MM-kisoihin on myyty ja varattu 30 000 lippua. Kysyntä on ollut runsasta etenkin yritysten ja yhteisöjen parissa.

Valtaosa pääsylipuista on myyty kotimaassa, alueellisesti eniten kiinnostusta on ollut Päijät-Hämeessä ja pääkaupunkiseudulla. Ulkomailla lippuja on myyty eniten Norjaan. Tällä hetkellä - kun kisoihin on aikaa kymmenen kuukautta - kysyntää on etenkin yritysten ja yhteisöjen suunnalla.

- Pystymme räätälöimään eri kokoisille yrityksille ja yhteisöille monenlaisia ja monen hintaisia lippupaketteja ja oheispalveluja. Meille voi tulla viettämään tyky-päivää tai henkilökunnalle voi ostaa vaikkapa joululahjaksi kisaliput ruokailuineen, kertoo Lahti2017:n myyntijohtaja Mikko Saarinen.

- Vuoden 2015 Falunin MM-kisoihin oli myyty 50 000 lippua neljä kuukautta ennen tapahtumaa, joten siihen verrattuna voimme olla erittäin tyytyväisiä tämänhetkiseen tilanteeseen. Tiedämme sekä Falunin että Oslon vuoden 2011 kokemusten perusteella, että kuluttajien näkökulmasta tapahtumaamme on vielä pitkä aika ja suurin kisahuuma tarttuu kansaan syksyllä, jatkaa Saarinen.

Maastohiihdon viestipäivät kiinnostavat, pääkatsomo alkaa täyttyä

Yksittäisistä päivistä eniten on myyty lippuja perjantaille 3.3., jolloin ohjelmassa ovat maastohiihdon miesten viesti ja yhdistetyn parisprintti. Toiseksi suosituin päivä on torstai 2.3., jolloin hiihdetään naisten viesti ja hypätään suurmäen henkilökohtainen kilpailu.

Lippupaketeista ykkönen on ollut neljän viimeisen kisapäivän Latuhaukka, joka sisältää edellä mainittujen lisäksi myös mm. maastohiihdon pitkät matkat ja suurmäen joukkuekisan. Suosituimpien joukossa on myös koko kisat kattava Kisamestari-lippupaketti.

- Kalliimpien hintaluokkien liput ovat olleet kysyttyjä ja hiihtostadionin pääkatsomossa alkaa olla suosituimpina päivinä jo täyttä. Katsojan kannalta on hienoa, että jokainen päivä on meillä finaalipäivä ja areenalla on aina useita suomalaisurheilijoita. Katsoja saa myös kisalipun hinnalla koko juhlakisaelämyksen huippuartisteineen ja oheisohjelmineen, toteaa Saarinen.

Taustatietoa MM-lipunmyynnistä:

• Kisaliput ovat olleet myynnissä tammikuusta lähtien.
  • Pääsylippu sisältää myös kisa-alueen oheisohjelman.
  • Tällä hetkellä myynnissä ovat kahden tai useamman päivän lippupaketit.
  • Yksittäiset liput tulevat myyntiin syksyllä niihin katsomolohkoihin, joihin lippuja on jäljellä.
  • Yli 30 hengen ryhmät voivat ostaa lippuja yksittäisille kisapäiville jo nyt.
  • Yksittäisen kisapäivän hinta on edullisimmillaan 31,50 euroa (sis. toimituskulut).
  • Alle 7-vuotiaat lapset pääsevät kisoihin ilmaiseksi, 7-16-vuotiaiden aluelippu maksaa puolet aikuisten lipun hinnasta ja katsomolipuista 7-16-vuotiaat saavat 10 euron alennuksen per päivä.
  • Kisojen lipunmyyntitavoite on 250 000 lippua.

Lisätietoa MM-kisalipuista: http://www.lahti2017.fi/liput

Lisätiedot: