Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Karkota stressi kuumakivihieronnalla!

Hyvän Olon Taikomo

Karkota stressi kuumakivihieronnalla!

Artikkeli.
Julkaistu: 08.09.2016 klo 07:00
Julkaisija: Hyvän Olon Taikomo

Kuumakivihieronnan syvärentouttavan vaikutuksen tuovat ihanan lämpimien kivien kosketus, rauhoittava ympäristö ja taustalla soiva rentouttava musiikki. Lämpimät kivet liukuvat öljyn ansiosta iholla silkkisen pehmeästi ja sopivan hierova painallus kivillä auttaa avaamaan tukkoisetkin lihasryhmät. Lämpö itsessään vaikuttaa lihaksia relaksoivasti ja virtaa läpi kehon rentouttaen myös mielen ja hermoston.

Kuumakivihieronnassa käytetään erikokoisia meren hiomia aasialaisia basalttikiviä. Ne kuumennetaan kiville suunnitellussa kattilassa noin 60 asteisessa vedessä. Kivet haihduttavat ylimääräisen lämmön ennen kuin niillä hierotaan. Hoidossa otetaan huomioon asiakkaan herkkyys lämmölle. Tarkoituksena on tuottaa asiakkaalle taianomaisen rentouttava ja miellyttävä kokemus; olotila, joka säilyy jopa useita päiviä.

Kuumakivihieronnalla on lukuisia suotuisia terveysvaikutuksia, kertoo Oulussa Hyvän Olon Taikomossa kuumakivihierontaa tekevä Katariina Porthan-Ylimäinen. Kuumakivihieronta lisää kehossa endorfiinin eritystä, vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja nestekiertoa, tehostaa kuona-aineiden poistumista kehosta ja vähentää kipua. Lisäksi hoito karkottaa stressin ja ylimääräisen arjen hälinän. Kuumakivihieronta vie keskittymisen omaan kehoon ja positiivisiin tuntemuksiin. Moni asiakas myös kertoo unenlaatunsa parantuneen säännöllisellä kuumakivihierontahoidoilla.

Kuumat kivet voivat olla myös osa taianomasta kahden hengen hierontakokonaisuutta. Katariinan toteuttamat kahden hengen kuumakivihieronnat tuovat luksusta arkeen ja laatuaikaa sinulle yhdessä tärkeän ihmisen kanssa. Kahden hengen hieronnan suosion kasvua on selvästi viime aikoina ollut havaittavissa, Katariina sanoo. Myös lahjakortit ovat suosiossa. Lahjan saaja arvostaa monesti tavaran sijaan rentouttavan palvelun vastaanottamista, joka on samalla oman ajan ja hemmottelun saamista. Syksyn viiletessä kuumien kivien lämpö tuntuu vastustamattomalta erityisesti jalkapohjissa, kämmenissä ja selän alueella.

Kuumia kiviä käytetään myös esimerkiksi niska-hartiaseudun hieronnassa rentouttamaan kireitä lihaksia. 30 minuutin hartia-päähieronta päättyy päälaen ja kasvojen alueen hierontaan, jossa käytetään sormenpäitä juuri oikean tuntuman saamiseksi. Kuumakivihieronnan yhteydessä halutessa annettavalla päähieronnalla voidaan ennaltaehkäistä, sekä helpottaa päänsärkyä.

Kuumakivihierontaan voit varata ajan helposti netissä http://ajanvaraus.hyvanolontaikomo.fi

Hyvän Olon Taikomo tarjoaa kuntosalipalveluiden lisäksi yksilö- ja pienryhmävalmennusta sekä työhyvinvointiliikuntaa Oulun Peltolassa. Saman katon alta löytyvät myös fysioterapia-, hieronta- ja kuumakivihierontapalvelut. Neljän personal trainerin luotsaama hyvinvointikeskus vuokraa myös tiloja muiden valmentajien käyttöön.