Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Karate1 Premium League - kauden päätöskisan kautta karaten MM-kisoihin

Suomen Karateliitto Ry

Karate1 Premium League - kauden päätöskisan kautta karaten MM-kisoihin

Julkaistu: 10.10.2014 klo 15:38
Julkaisija: Suomen Karateliitto Ry

Tämän vuoden Karate1 Premium League päättyy Itävallan avoimissa Salzburgissa käytävässä suuressa finaalissa 11 - 12 lokakuuta. Karaten MM-kisat käydään kolmen viikon kuluttua, ja Itävallan avoimissa selviää paitsi tämän vuoden Karaten 1 Premium Leaguen -sarjojen kokonaisvoittajat myös sarjojen ennakkosuosikit MM-kisoissa Saksan Bremenissä.

Kokonaisvoittajat ovat paitsi luokkiensa parhaat myös tasaisimmat urheilijat vuoden aikana. Kilpailijat ansaitsevat ranking-pisteitä jokaisesta Karate 1 -tapahtumasta vuoden aikana.

Vuonna 2014 WKF: n (World Karate Federation) Karate 1-kilpailuja on järjestetty 8 kertaa ympäri maailman, ja kokonaisvoittajia nimetään kaikissa henkilökohtaisissa luokissa, sekä kumitessa (ottelussa) että katassa (liikesarjassa).

Karate1 Premium League on kilpakaraten ykköstapahtuma, joka koostuu sarjasta maailmanluokan kilpailuista, joita Karaten Maailmanliitto tunnistaa ja tukee. Tavoitteena on kerätä maailman parhaat kilpailijat suuriin ja laadukkaisiin avoimiin kilpailuihin. Karaten MM-kisojen ohella Karate1 Premium League tarjoaa säännöllisesti areenan maailmanluokan karatetapahtumille, jotka keräävät yleisön ja median mielenkiinnon sekä kansallisesti että maailmanlaajuisesti.

Tähän vuoden 2014 viimeiseen Karate1 Premium League -kilpailuun osallistuu 595 kilpailijaa 52 maasta. Suurin osa kilpailijoista tulevat Euroopan maista, joiden maajoukkueet viimeistelevät kuntoaan Karaten MM-kisoihin 5-9. marraskuuta Bremenissä.

Maajoukkueen viimeinen kilpailu ennen MM-kisoja

Karaten MM-kisoihin valituista urheilijoista suurin osa ottaa vielä kansainvälistä tuntumaa Itävallan avoimissa. Heistä sekä Emma Aronen että Helena Kuusisto ovat valmistautuneet muun muassa käymällä aktiivisesti leireillä myös ulkomailla, ja molemmat ovat menestyneet tämän vuoden kilpailuissa. Helena Kuusisto otti kevään EM-kisoista henkilökohtaisen pronssimitalin ja joukkuehopeaa. Emma Aronen saavutti EM-kisoista joukkuehopean, ja voitti vastikään oman sarjansa syyskuussa Berliinissä käydyssä Banzai- cupissa, jossa naiset myös voittivat joukkuekisan kokoonpanolla Emma Aronen, Titta Keinänen ja Melis Abat.

Itävallan avoimissa suurin luokka on miesten kata, johon osallistuu peräti 87 urheilijaa. Suomesta miesten katassa nähdään MM-kisoihin osallistuva Pasi Hirvonen ja tänä vuonna kansainväliselle tasolle noussut Niklas Turunen.

Ottelusarjoista miesten -75 kg on suosituin, ilmoittautuneita 68 urheilijaa, ja heidän joukossa Suomen Amgad Mahmoud.

Lauantaina 11.10 kilpailut alkavat klo 9.00 ja suomalaisista ottelevat Titta Keinänen, naiset -68 kg sekä Amgad Mahmoud, miehet -75 kg.

Muut suomalaiset kilpailevat sunnuntaina 12.10. Kilpailupäivä avataan klo 9.00 miesten katalla, johon osallistuvat Pasi Hirvonen ja Niklas Turunen.

Naisten painoluokissa ottelevat Johanna Hyvärinen -55kg, Ann-Marie Nummila -55 kg, Emma Aronen -61 kg, sekä Helena Kuusisto +68 kg.

Miesten painoluokassa +84 kg osallistuu Oskari Rajala.

Yhteenveto suomen osallistujista

Miesten kata, osallistujia 87

Pasi Hirvonen, Niklas Turunen

Naiset -55 kg, osallistujia 37

Johanna Hyvärinen, Ann-Marie Nummila

Naiset -61 kg, osallistujia 43

Emma Aronen

Naiset -68 kg, osallistujia 40

Titta Keinänen

Naiset +68 kg, osallistujia 22

Helena Kuusisto

Miehet -75 kg, osallistujia 68

Amgad Mahmoud

Miehet +84 kg, osallistujia 47

Oskari Rajala

Valmentajana matkassa on Kai Keinänen,

jolta lisätietoa kilpailutapahtumista 11-12.10.2014,

gsm +358503017255

Lisätietoa Suomen MM-joukkueesta ja heidän valmistautumisesta:

Anssi Kaltevo, lajipäällikko
Puh. 0104208501, gsm 050-3141201
anssi.kaltevo@karateliitto.fi

Suomen karateliitto edustaa suomalaisia karateseuroja yli tyylisuuntarajojen. Liitossa on tällä hetkellä yli sata jäsenseuraa.

Karateliiton tarkoitus on "edistää ja kehittää karatea ja muita samantapaisia kamppailulajeja Suomessa ja toimia näiden kamppailulajien yhdistysten valtakunnallisena keskusjärjestönä kilpa-, kunto-, nuoriso-, ja muussa kamppailulajeihin liittyvässä toiminnassa."

Suomen karateliitto edustaa suomalaista karatea maailmanlaajuisissa karaten katto-organisaatioissa kuten Maailman karateliitto (WKF) ja Euroopan karateliitto (EKF).