Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Karate 1 Premium League – Kuusisto Hollannin Avoimien finaaliin

Suomen Karateliitto Ry

Karate 1 Premium League – Kuusisto Hollannin Avoimien finaaliin

Julkaistu: 15.02.2015 klo 11:46
Julkaisija: Suomen Karateliitto Ry

K1_logo

Karate 1 Premium Leaguen osakilpailun Hollannin Avoimien päätöspäivänä Helena Kuusisto +68 kg eteni sarjansa loppuotteluun.

Helena Kuusisto aloitti kilpailunsa voittamalla Ruotsin Josefin Höglingin luvuin 3-2.

Seuraavassa ottelussa Kuusisto kävi tasaisen ottelun Saksan Laura Bustiania vastaan.

Kuusisto otti ensimmäisen ja ottelun ainoan pisteen, ja eteni kolmannelle kierrokselle 1-0 voiton turvin.

Kolmannessa ottelussa vastaan asettui Ukrainan Anastasiya Stepashko.

Ottelu alkoi tarkkailemalla, ja molempia ottelijoita varoitettiin passiivisuudessa.

Kuusisto otti kuitenkin ottelun hallintaansa viemällä ensimmäisen pisteen, ja pystyi vielä toiseenkin pistesuoritukseen Stepashkon hakiessa tasoitusta.

Kuusistolle otteluvoitto 2-0 ja paikka semifinaalissa, johon vastaan oli tulossa Turkin Meltem Hocaoglu.

Kuusisto aloitti aktiivisesti ja otti heti ottelun haltuunsa napsimalla tasaisesti pisteitä. Viime vuoden MM-kisoissa 5. sijalle yltänyt turkkilainen yritti vimmatusti hakea tasoitusta, mutta Kuusisto otteli taktisesti ja pystyi kuittaamaan 4-0 johdon ennen kuin Hocaoglu onnistui pistesuorituksessa.

Kuusisto eteni sarjan finaaliin hienolla otteluvoitolla 5-1.

Loppuottelussa Kuusisto saa vastaansa Anne Laure Florentin, FRA.

Ranskalainen on usein nähty palkintopallilla K 1 Premium Leaguen kilpailuissa, ja avasi tämän vuoden kautensa sijoittumalla pronssille ensimmäisessä osakilpailussa, Paris Openissa.

Fiinaalit käydään klo 14.00 alkaen (paikallista aikaa).

Myös Abatilla mahdollisuus mitaleille

Melis Ayse Abat aloitti kilpailunsa voittamalla Hollantilaisen vastustajansa Hannina Berrouba selkein luvuin 6-3. Tässä ottelussa Abat yllätti vastustajansa heti ottelun alussa kolmen pisteen suorituksella. Berrouba ei kuitenkaan antanut periksi vaan haki tasoitusta. Hän onnistuikin kaventamaan tilanteeseen 3-2. Abat pystyi kuitenkin lisäämään johtoaan ja pitämään ottelua hallussaan loppuun asti.

Seuraavassa ottelussa Abat joutui tunnustamaan Kreikan Vassilikik Panetsidoun paremmakseen 1-0.

Melis Abatille avautui tie keräilyihin ja sitä kautta mahdollisuus pronssille, kun kreikkalainen eteni loppuotteluun.

Päätöspäivän kolmas suomalainen Titta Keinänen eteni toiselle kierrokselle.

Keinänen sai avausottelussaan vastaansa Ruotsin Rim Mourad. Ottelu eteni pisteittä loppuun asti. Tuomariäänestyksessä Titta Keinäsen aktiivisuus palkittiin ja hän sai liput puoleensa.

Toisella kierroksella Keinäsen vastustajaksi asettui Serbian Ivana Comagic.

Keinänen meni hienosti johtoon kahden pisteen suorituksella. Comagic pääsi kuitenkin tasoittamaan tilanteeseen 2-2, ja pystyi sen jälkeen vielä kahteen kertaan pistesuoritukseen. Näin ottelun voitto serbialaiselle 2-4.

Comagic hävisi seuraavan ottelunsa joten Titta Keinäsen kilpailu jäi tällä kertaa toiselle kierrokselle.

Lisätietoa aikataulusta ja tuloksista löytyvät linkistä

Lisätietoa Suomen joukkueesta:

Anssi Kaltevo, Urheilutoimenjohtaja
Puh. 010 420 8501, gsm 050-3141201
anssi.kaltevo@karateliitto.fi

Suomen karateliitto edustaa suomalaisia karateseuroja yli tyylisuuntarajojen. Liitossa on tällä hetkellä yli sata jäsenseuraa.

Karateliiton tarkoitus on "edistää ja kehittää karatea ja muita samantapaisia kamppailulajeja Suomessa ja toimia näiden kamppailulajien yhdistysten valtakunnallisena keskusjärjestönä kilpa-, kunto-, nuoriso-, ja muussa kamppailulajeihin liittyvässä toiminnassa."

Suomen karateliitto edustaa suomalaista karatea maailmanlaajuisissa karaten katto-organisaatioissa kuten Maailman karateliitto (WKF) ja Euroopan karateliitto (EKF).