Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Kantarelli ja kumppanit on keittokirja vahveroiden ystäville

Kustannusosakeyhtiö Moreeni

Kantarelli ja kumppanit on keittokirja vahveroiden ystäville

Julkaistu: 02.04.2014 klo 10:40
Julkaisija: Kustannusosakeyhtiö Moreeni

Kantarellit ja suppilovahverot ovat kaikille tuttuja, helposti käsiteltäviä ja ennen kaikkea herkullisia sieniä, joita parhaina sienivuosina tuntuu löytyvän loputtomiin. Säilöminen kuivaamalla tai pakastamalla on helppoa, joten sieniä riittää usein seuraavaan satokauteen saakka. Ongelmana on vain keksiä riittävästi vaihtelua ruokaohjeisiin.

Kantarelli ja kumppanit vie sieniruoat aivan uuteen ulottuvuuteen. Kirjaan on koottu Katja Palmdahlin parhaat kantarelli- ja suppilovahveroreseptit. Mukana on niin liha-, kala- kuin kasvisruokiakin pikkusuolaisista piiraisiin ja keitoista pastaan – säilöntää unohtamatta. Pikanttia vaihtelua tuovat muun muassa aasialaisvaikutteiset kevätrullat ja vahverosämpylöiden kera tarjotut kanahampurilaiset.

Katja Palmdahl on ruotsalainen kokki ja ruokastylisti, joka on kirjoittanut useita keittokirjoja. Sienet, etenkin kantarellit, ovat hänen intohimonsa.

Katja Palmdahl: Kantarelli ja kumppanit

Ruotsinkielinen alkuteos Katjas kantareller

Suom. Jaana Palanterä

ISBN 978-952-254-184-0

1. painos 2014

Sidottu, 96 sivua

Ovh 28 €

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:

Päivi Ylöstalo, pressi@moreenikustannus.fi

Kustannusosakeyhtiö Moreeni on suomalainen kirjankustantaja, joka kustantaa yleistä tietokirjallisuutta, kaunokirjallisuutta ja ammattikirjallisuutta. Keskeisiä aihepiirejä ovat koti, ruoka ja sisustaminen, kädentaidot, luonto ja ympäristö, kulttuurihistoria, perinnerakentaminen sekä monet erilaiset harrastukset.