Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Kahdeksan kymmenestä muuttanut elintapojaan LähiTapiolan älyhenkivakuutuspilotissa

LähiTapiola

Julkaistu: 14.11.2015 klo 10:07
Julkaisija: LähiTapiola

Noin 80 prosenttia LähiTapiolan älyhenkivakuutuspilottiin osallistuvista on muuttanut  elintapojaan. Käytännössä kyse on arkiliikunnan lisäämisestä sekä huomion kiinnittämistä nukkumiseen ja ruokavalioon.

Tutkimusten mukaan elämäntavat vaikuttavat ihmisten terveyteen enemmän kuin perintö- tai ympäristötekijät. Siksi LähiTapiola toi kesällä Suomen markkinoille täysin uudenlaisen älyhenkivakuutuspilotin, jonka tavoitteena on saada suomalaiset voimaan paremmin. Kyseessä on kokeilu, jonka aikana testataan, miten ihmiset sitoutuvat edistämään hyvinvointiaan, ja millaiset edut heitä siihen kannustavat.

Kokeiluun on osallistunut tähän mennessä noin 2 000 asiakasta.  He ovat saaneet käyttöönsä erilaisia LähiTapiolan kumppaneiden hyvinvointipalveluita, kuten Polarin aktiivisuusrannekkeen, Duodecimin sähköisen terveystarkastuksen ja siihen liittyvän itsevalmennuksen sekä Wellmon hyvinvointiapplikaation.

Asiakkaille etuja ja lisäpalveluita

”LähiTapiolan tavoitteena on edistää asiakkaidensa hyvinvointia, ja siihen uusi hyvinvointiteknologia antaa hyvän tuen. Liikkumisen lisääminen, hyvä hapensaanti ja riittävät yöunet lisäävät terveitä elinvuosia.  Näyttää vahvasti siltä, että pilotti on saanut kokeiluun osallistuneet voimaan paremmin ja kiinnittämään huomiota arjen pieniin valintoihin. Tulokset ovat loistavia, koska elintapojen muuttaminen on tunnetusti hankalaa,” LähiTapiola Henkiyhtiössä Älyhenkivakuutuspilotista vastaava Ville Niiranen kertoo.

Hänen mukaansa vakuutusyhtiöt on perinteisesti nähty maksajan roolissa, kun ihmiset ovat hakeneet vakuutuskorvauksiaan. Pilotin tarkoituksena on panostaa ennakoivaan terveyden vaalimiseen ja siihen, että ihmiset voisivat paremmin.

”Yksi hyvä tapa asiakkaiden hyvinvoinnin parantamiseksi on tarjota heidän käyttöönsä uusinta hyvinvointiteknologiaa, joka kannustaa pitämään huolta itsestään.  Teknologia on tulossa vauhdilla osaksi hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen keinovalikoimaa, joten seuraamme muutenkin alaa kiinnostuneena”, Ville Niiranen sanoo

”Pilotti on asiakkaiden kuunteluoperaatio. Haluamme tietää, miten aktiivisuuden seuranta vaikuttaa ihmisten hyvinvointiin. Koska tämänkaltainen malli on Suomessa uusi, haluamme kuulla asiakkaidemme palautetta tarkasti, ” hän sanoo.

Niirasen mukaan pilottiin osallistuneet asiakkaat ovat toivoneet etuja yhteistyökumppaneilta, hyvinvointipalveluita sekä paikallistapahtumia vakuutusmaksualennusten sijaan.

Lisätiedot:

Ville Niiranen