Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » HiihtoSuomessa tarkastelussa Hiihtoliiton strategia - Siiri Rantaselle Hannu Koskivuori -mitali

Hiihtoliitto

Julkaistu: 24.09.2016 klo 15:33
Julkaisija: Hiihtoliitto

Hiihtoliiton uudessa strategiassa edettiin kuluneen kesän ja syksyn aikana välitarkasteluun. Pari vuotta sitten luotujen painopistealueiden kehittymistä tarkasteltiin Hiihtoliiton sisäisten ryhmien kyselyin sekä sidosryhmien haastatteluin.

Painopistealueina tarkasteltiin kestävän menestyksen, talouden, olosuhdetekijöiden, johtamisen ja tehokkuuden, houkuttelevuuden sekä vuorovaikutuksen ja yhteistyön kehittymistä. Välitarkastelussa ilmeni liiton toiminnan kehittyminen erityisesti johtamisen ja yhteistyön, houkuttelevuuden sekä maineenhallinnan osa-alueilla.

”Johtamisessa, vuorovaikutuksessa ja yhteistyössä sekä maineenhallinnassa on onnistuttu hyvin. Sen seurauksena olemme myös saaneet kaupallisen toimintamme uudelle tasolle. Nyt, strategian jatkovaiheessa tulemme keskittymään kestävän menestysperustan rakentamiseen sekä seuratoiminnan ja olosuhteiden kehittämiseen”, linjaa Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala

Menestysperustan turvaaminen tarkoittaa käytännössä urheilijan polun eri vaiheiden kokonaisvaltaisen valmennuksen turvaamista. Menestysperustaan nivoutuu myös seuratoiminnan kehittäminen muun muassa valmentajakoulutusten sekä houkuttelevien lajikokeilukonseptien muodossa.

Hiihtoliitto jakoi huomionosoituksia hiihtourheiluvaikuttajille, kaikilla yli puolen vuosisadan elämänura

Suomen Hiihtoliitto palkitsi HiihtoSuomi-tapahtumassa hiihtolajien ansioituneita ja pitkiä elämänuria tehneitä vaikuttajia.

Järjestyksessään 32. Hannu Koskivuori -mitali myönnettiin olympiavoittaja Siiri ”Äitee” Rantaselle. Rantanen on valittu neljästi vuoden naisurheilijaksi 1950-luvulla ja oli vuonna 1977 nopein nainen Finlandia-hiihdossa vielä 52-vuotiaana.

Hiihtoliitto kutsui kunniajäsenekseen lahtelaisen Armas Bluménin. Blumén on toiminut 70 vuotta vapaaehtoisena sekä 34 vuotta Salpausselän Kisojen mittatuomareiden päällikkönä. Vuoden 2017 MM-kisat ovat hänelle viidennet maailmanmestaruuskilpailut, joissa hän työskentelee toimitsijana.

Hiihtoliitto muisti yli 50 vuotta hiihtolajien eteen tehnyttä Ounasvaaran Hiihtoseuran Leena Jääskeläistä Elämän ura -huomionosoituksella. Jääskeläinen on toiminyt vuodesta 1964 suomalaisen hiihtourheilun luottamustoimissa, viimeisimpinä muun muassa veteraanikilpailujen ja -kilpailumatkojen järjestelytehtävissä Suomen maajohtajana.

Liittokokous valitsi uuden liittovaltuuston, Hämäläinen jatkaa puheenjohtajana

Lahdessa järjestetyssä HiihtoSuomi-tapahtumassa valittiin seuraavaksi kaksivuotiskaudeksi uusi liittovaltuusto. Liittovaltuuston uusi kokoonpano löytyy linkistä

Liittovaltuuston nykyinen puheenjohtaja Heikki Hämäläinen jatkaa puheenjohtajana. Varapuheenjohtajiksi valittiin mäki-yhdistetyn lajiryhmästä Niina Meis ja alppilajien lajiryhmästä Mia Aatamila

Liitteenä kuva, jossa palkitut vasemmalta oikealle: Armas Blumén, Siiri Rantanen ja Leena Jääskeläinen.

www.hiihtoliitto.fi

Lisätietoja
Puheenjohtaja Jukka-Pekka Vuori, Suomen Hiihtoliitto, puh. 050 598 7064, jukka-pekka.vuori@hiihtoliitto.fi
Toiminnanjohtaja Mika Kulmala, Suomen Hiihtoliitto, puh. 040 576 1001, mika.kulmala@hiihtoliitto.fi