Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Hevaribändi Justice Theory voitti Skeba-skaban

Suomen Lions-liitto ry

Hevaribändi Justice Theory voitti Skeba-skaban

Julkaistu: 09.06.2014 klo 10:04
Julkaisija: Suomen Lions-liitto ry

Tikkakoskelainen hevimusiikkia soittava Justice Theory voitti 6.6.2014 Porin Nuorten Areena –tapahtuman yhteydessä pidetyn Skeba-skaban. Bändi kertoo saaneensa vaikutteita mm. brittiläiseltä legendaariselta b–yhtyeeltä.

Eri puolilla Suomea pidetyistä karsinnoista Porin finaaliin päätyi kuusi bändiä. Kaikkien loppukilpailuun osallistuneiden bändien videot voi katsoa www.nuortenhyvaksi.fi -sivustolta.

Suomen Lions-liiton Skeba-skaba pyrkii löytämään vuosittain Suomen parhaan nuorisobändin. Tänä vuonna kilpailu toteutettiin yhdessä MTV:n ja Tukikummit-säätiön Nuorten hyväksi –kampanjan kanssa.

Skeba-skaba on onnistunut löytämään nuorten bändiharrastajien joukosta todella tasokkaita kokoonpanoja. Vuoden 2012 voittajabändi Softengine oli tänä vuonna Suomen Euroviisuedustaja päätyen 11. sijalle.

Viime vuoden finalisti Lost Society on menestynyt hyvin maailmalla, ja syksyllä se oli Children of Bodomin Suomen kiertueella lämmittelybändinä.

Kisavideot Katsomossa: www.katsomo.fi/?treeId=33001013004

Linkkejä:

Justice Theory https://www.facebook.com/JusticeTheoryband?fref=nf
Softengine https://fi-fi.facebook.com/softengineband
Lost Society www.facebook.com/lostsocietyfinland
Skeba-skaba www.lions.fi/toiminta/skeba_-_nuorten_bandiskaba/

Kuvatekstit:

Justice Theory ja hevikansan Pirunsarvi-käsimerkki. Antiikin Kreikassa merkki tarkoitti kateuden pirun torjumista. Nykyinen tapa on perua italialaisilta, jotka torjuvat merkin avulla pahaa silmää. Kuva: Antti Tuomikoski.

Tuore voittaja Justice Theory soitti Porin Eetunaukiolla pidetyssä Nuorten Areena –tapahtumassa. Kuva: Antti Tuomikoski.

Skeba-skaban tuomaristo työssään. Takana seisoo Suomen musiikin Grand Old Man Martti Metsäketo sekä Nuorten hyväksi -kampanjan vastaava tuottaja Heli Uusimaa MTV Uutisista. Kuva: Antti Tuomikoski.

Lions-klubit  palvelevat

Lions-järjestön jäsenet tekevät vapaaehtoistyötä yhtä hyvin lasten ja nuorten terveen elämän ja kehityksen turvaamiseksi kuin ikääntyneiden, perheiden, vammaisten ja muiden apua tarvitsevien tukemiseksi.

Lions-järjestön motto on: Me palvelemme. Palvelu tapahtuu paikallisten Lions-klubien kautta. Jäseniä järjestössä on lähes 1,4 miljoonaa 208 maassa. Suomessa jäseniä on yli 25.000. Naisia heistä on runsaat 4.000 eli 16%.

Lions-klubien tärkein kiinnostuksen kohde on oma lähialue ja asuinympäristö. Palvelun kohteina ovat mm. koulut ja päiväkodit, kunnalliset ja yksityiset vanhainkodit ja palvelutalot, vammaiset ja näkövammaiset ja lasten liikuntaharrastukset.

Paikallisen auttamisen lisäksi klubit osallistuvat myös kansallisiin ja kansainvälisiin hankkeisiin, mm. suurkatastrofikeräyksiin.

Lionsjärjestö ei pyri korvaamaan yhteiskunnan peruspalveluja, vaan vapaaehtoistyöllä annetaan apua kohteisiin, jotka jäävät hoitamatta julkisin varoin. Tämä apu voi olla pienille ryhmille tai yksittäisille ihmisille hyvinkin merkittävää.

Myös lasten ja nuorten syrjäytymisen ehkäisyyn on kehitetty useita eri palveluja, joita klubit toteuttavat kotiseuduillaan yhteistyössä eri oppilaitosten kanssa.

Palvelun lisäksi klubit auttavat myös taloudellisesti. Varat kerätään avustuskohteisiin järjestämällä erilaisia tapahtumia ja tempauksia. Keräysten tuotto menee lyhentämättömänä avustuskohteisiin. Vuonna 2007 Financial Timesin tekemän tutkimuksen mukaan Lions Clubs International Federation (LCIF) arvioitiinkin sen vuoksi maailman luotettavimmaksi vapaaehtoisjärjestöksi.

Maarit Kuikka

Pääsihteeri