Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Euroopan paras puhuja tulee Kempeleeltä - Muita kansainvälisiä palkintoja sateli Tampereelle, Akaaseen, Mikkeliin ja Kajaaniin

Suomen Nuorkauppakamarit ry

Julkaistu: 09.06.2015 klo 13:53
Julkaisija: Suomen Nuorkauppakamarit ry

Suomalainen nuorkauppakamaritoiminta sai tunnustusta JCI European Conferencessa. Palkinnot jaettiin lauantaina 6.6.2015 Turkin Istanbulissa.

Puhekilpailun Euroopan mestaruus kempeleläiselle Petri Eklundille

Kempeleläinen Petri Eklund Liminganlahden Nuorkauppakamarista voitti parhaan puhujan palkinnon JCI European Conferencen yhteydessä järjestetyssä puhekilpailussa. Eklund eteni karsinnoista aina puhekilpailun finaaliin, jossa vastassa olivat Tanskan ja Islannin edustajat. Kilpailun voittajalta vaadittiin muun muassa karismaa, kanttia sekä heittäytymiskykyä. Ensimmäinen puhe käsitteli miesten avainasemaa tasa-arvon edistämisessä. Loppukilpailussa aiheena oli koulutuksen merkitys kehitykselle. Petri Eklund edustaa Eurooppaa lokakuussa JCI World Congressissa Japanin Kanazawassa vuosittaisessa The JCI World Public Speaking Championship -kilpailussa.

Lisätietoja: Petri Eklund, petri.eklund@gmail.com, 050 591 7778

Euroopan paras puheenjohtaja on tamperelainen Ellimaija Ahonen Pirkanmaan Nuorkauppakamarista

Pirkanmaan Nuorkauppakamarin vuoden 2014 puheenjohtaja Ellimaija Ahonen valittiin parhaaksi eurooppalaiseksi paikallisyhdistyksen puheenjohtajaksi. Ellimaija Ahonen on palkinnon myötä myös Euroopan ehdokas maailman parhaaksi nuorkauppakamareiden puheenjohtajaksi vuodelta 2014.

Palkintoraati perusteluissaan kuvaa Ellimaija Ahosta vahvaksi ja vastuulliseksi puheenjohtajaksi, jolla on taito kuunnella, inspiroida ja mentoroida. Hän johtaa omalla esimerkillään tarttumalla tekoihin.

Ellimaija Ahonen työskentelee koulutusvientiyritys Learning Scoopin toimitusjohtajana. Lisäksi hän on rakentanut Become International -valmennuskonseptin auttamaan yritysten kansainvälistymismahdollisuuksia. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri. Maailman paras puheenjohtaja valitaan JCI maailmankokouksessa Japanissa marraskuussa.

Lisätietoja: Ellimaija Ahonen, ellimaija.ahonen@jci.fi, 040 703 7337

Euroopan paras nuorkauppakamarilainen on Helena Skopa, Mikkelin Nuorkauppakamarista

Helena Skopa palkittiin sarjassa Most Outstandin Member. Helena on ollut merkittävissä rooleissa sekä Mikkelin Nuorkauppakamarissa että valtakunnallisesti ja kansainvälisesti. Palkintoraati kehuu Helenaa vastuunottajana useissa projekteissa, kouluttajana ja monipuolisesta aktiivisuudesta nuorkauppakamaritoiminnan eri tasoilla. Hän on ollut Mikkelin Nuorkauppakamarin jäsen vuodesta 2004.

Lisätietoja: Helena Skopa, helena.skopa@skopa.fi, 040 739 8843

Paras paikallisen kehittämisen projekti on Asuminen Akaassa, Akaan Nuorkauppakamari

Asuminen Akaassa on Akaan Nuorkauppakamarin järjestämä tapahtuma, joka luotiin tuomaan Akaalle lisää tunnettuutta ja kasvattamaan muuttovoittoa. Asuntojen ja tonttien esittelypäivän sekä asumisen ja rakentamisen messujen tapahtumakokonaisuus syntyi vuonna 2013. Jo toisena toteutusvuonnaan tapahtuma keräsi yli 50 esiteltävää kohdetta ja saavutti markkinoinnillaan yli 1.400.000 kontaktia.

Lisätietoja: Iida Repo, iida.repo@jci.fi, 040 501 3505 www.asuminenakaassa.fi

Paras pitkäaikainen projekti on NASAKKA, Kajaanin Nuorkauppakamari

Kajaanin Nuorkauppakamari toteutti vuosina 2012–2014 NASAKKA-hankkeen (Nuorten Aikuisten Sitouttaminen Alueelle Kansainvälisten Kytkösten Avulla). EU-rahoitteisessa hankkeessa oli kolme päätavoitetta: nuorkauppakamaritoiminnan kautta hankealueen nuorten sitouttaminen alueelle ja verkostoitumismahdollisuuksien tarjoaminen, nuorten aktivointi sekä ainutlaatuisten kansainvälisten koulutusten hyötyjen tuominen alueelle. Hankkeessa toteutettiin uusi toimintamalli, jossa kansainvälisten huippukoulutusten hyödyt tuotiin harvaan asuttujen alueiden nuorten saataville. Hankkeessa mukana olijat osallistuivat kansainvälisiin koulutuksiin ja jakoivat koulutusten hyödyt eteenpäin alueen muille nuorille aikuisille muun muassa pitämällä esitelmiä. EU rahoitti hankeitta yli 64 000 eurolla.

Lisätietoja: Minna Haataja, pres@jckajaani.fi, 040 511 6690

Iida Repo, viestintäjohtaja, Suomen Nuorkauppakamarit ry
iida.repo@jci.fi, 040 501 3505

//KUVATEKSTI

Nuorkauppakamareiden kansainvälinen kattojärjestö, JCI, juhlii tänä vuonna 100-vuotisjuhlavuottaan. Kuvassa vasemmalta JCI:n varapuheenjohtaja Steven Wilson, Ellimaija Ahonen, Suomen Nuorkauppakamareiden puheenjohtaja Johanna Lundán ja JCI:n puheenjohtaja Ismail Haznedar.

Kuva: Lauri Tolvas

Nuorkauppakamari on kansainvälinen alle 40-vuotiaiden jäsentensä kehittymis- ja johtamiskouluttautumisjärjestö sekä kontaktiverkosto. Kehitämme yhteiskuntaa ja johtajuutta paremman tulevaisuuden turvaamiseksi.

Suomen Nuorkauppakamarit ry on perustettu vuonna 1957. Varsinaisia jäseniä on noin 2 200 ja yhdessä alumnien kanssa noin 5 000. Globaalisti Nuorkauppakamari toimii 115 maassa, yli 200 000 jäsenen voimin. www.nuorkauppakamarit.fi