Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Ett lokalt informationstillfälle om varg och skötseln av vargstammen vid Raseborgs och Salos gränsområde 4.10.2016

Finlands viltcentral

Inbjudan.
Publicerad: 19.09.2016 kl. 14:55
Utgivare: Finlands viltcentral

Finlands viltcentral ordnar tillsammans med Egentliga-Finlands naturskyddsdistrikts SusiAita –projektet ett informationstillfälle om vargar och skötseln av vargstammen på Bygdegården i Tenala, Raseborg. Adress; Sockenvägen 22, 10520 Tenala. Evenemanget börjar kl. 18.00 den 4.10.2016 och slutar senast kl. 21.00. Evenemanget är riktat till personer som bor på ifrågavarande revirområde eller i dess närhet. Evenemanget ordnas på initiativ av revirområdets samarbetsgrupp.

Evenemangets program och talare

Vid evenemanget berättar Naturresursinstitutets representant om nuvarande situation och Finlands viltcentrals representant presenterar linjerna och metoderna för skötseln av vargstammen. Kvällens huvudtalare är den erfarna vargforskaren Olof Liberg från Sveriges Lantbruksuniversitet. Liberg är en vargexpert av världsklass, under hans presentation kommer vi att få höra varginformation ur många synvinklar.

Evenemanget är tvåspråkigt. Vi ber om förhandsanmälan till adressen: uusimaa@riista.fi

Tilläggsuppgifter om tillfället:

t.o.m.. den 21.9. Heli Paavola, vik.viltplanerare, Finlands viltcentral Egentliga-Finland, 029 431 2343

fr.o.m. 22.9.2016 Jörgen Hermansson, vik. jaktchef, Finlands viltcentral Egentliga-Finland, 029 431 2342

fr.o.m. 26.9. Visa Eronen, jaktchef, Finlands viltcentral Nyland, 029 431 2331

Bilagor

Finlands viltcentral är en självständig offentligrättslig inrättning som främjar en hållbar vilthushållning, stöder jaktvårdsföreningarnas verksamhet, ser till att viltpolitiken verkställs och svarar för de offentliga förvaltningsuppgifter som föreskrivs.