Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Erämelonnan SM-kilpailut Hiidenvedellä Vihdissä 23.-24.5.

Suomen Latu

Erämelonnan SM-kilpailut Hiidenvedellä Vihdissä 23.-24.5.

Julkaistu: 20.05.2015 klo 16:19
Julkaisija: Suomen Latu

Erämelonnan SM-kilpailut järjestetään tänä vuonna 35. kertaa. Tapahtuma kerää vuosittain yhteen runsaan joukon melonnan ja retkeilyn harrastajia.

Erämelonnan SM-kilpailut houkuttavat Vihtiin osallistujia ympäri Suomen. Yleisö on tervetullut seuraamaan kilpailun lähtöä lauantaina klo 9 HiiPun rantaan Nummelaan. Kilpailutunnelmiin pääsee lauantaina myös Vihdin kirkonkylän venerannassa noin klo 14-15, kun kilpailijat saavuttavat yleisölle avoimen rastin. Sunnuntaina kilpailijoiden taivalta voi seurata Hiidensillalla noin klo 11-13.

Erämelonnan SM-kilpailut on taito- ja tietolaji. Kilpailureitin varrella on tehtävärasteja, joissa mitataan erämelontatietoja ja -taitoja, suunnistusta, ensiapu- ja pelastusosaamista sekä luonnontuntemusta ja –suojelutietoja. Kilpailu on avoin kaikille, joilla on hallussa vesillä ja luonnossa liikkumisen perusteet.

Kilpasarjojen pituus on noin 40 km ja retki- ja nuortensarjan pituus on noin 30 km. Kisassa edetään kajakkikaksikolla, avokanootilla tai yksiköllä. Eräretkeilyvarustus ja eväät kulkevat mukana kilpailijoilla, ja yöpyminen tapahtuu maastossa.

Ilmoittautuminen jatkuu 22.5. saakka. Katso tarkemmat tiedot sarjoista ja ilmoittautumisohjeet Erämelonnan sivuilta www.eramelonta.fi.

Kilpailun järjestäjänä toimii Hiidenveden Purjehtijat HiiPu yhteistyössä Suomen Ladun sekä Suomen Melonta- ja Soutuliiton kanssa.

www.eramelonta.fi
www.facebook.com/eramelonta

Suomen Latu on liikuttamiseen ja ulkoilijoiden edunvalvontaan keskittynyt ulkoilujärjestö, johon kuuluu 78 000 jäsentä 216 yhdistyksessä.

www.suomenlatu.fi
www.facebook.com/suomenlatu