Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Arjen iloja ja nautintohetkiä naiselle

Kirjapaja

Arjen iloja ja nautintohetkiä naiselle

Julkaistu: 24.04.2015 klo 13:21
Julkaisija: Kirjapaja

Huomionosoituksien aika on pian käsillä äitienpäivän merkeissä. Mutta mitäpä jos nainen järjestääkin pieniä nautintohetkiä ympäri vuoden, oman arjen keskellä! Nainen joka söi napoleonin – Arjen ilojen ylistys (Kirjapaja) on pienten ilojen ylistys, ja sen lukeminen itsessään hengähdyshetki arjessa. Tittamari Marttisen tarinalliset tekstit kurkistavat naisen elämään, jossa saa välillä ajatella itseään ja antautua viettelyksille.

Arki ei ole harmaata vaan hyvinkin värikästä. Se on täynnä ylellisyyksiä, joihin tarttua tilaisuuden tullen: Leivoskahvit ja päiväunet. Rapeat lakanat, ensilumi, mutteripannu. Tuntemattoman hymy. Kahdentoista kilon kahvakuula, kaupunkiloma. Salasuklaat, tarttuva nauru ja etätyöt sohvalla. Kiireisen päivän lounas ylhäisessä yksinäisyydessä.

”Eri mielialassa nauttii erilaisista asioista. Joskus nauttii houkutuksesta, joskus kieltäymyksestä ja joskus siitä, että voi toteuttaa mielitekonsa heti, ahneesti ja niille antautuen. Pääasia että nauttii. Askeettisuus ei ole mässäilyn vastakohta vaan sen sisar”, kirjoittaa Tittamari Marttinen.

Tittamari Marttisen kirjailijanura on jatkunut jo parinkymmenen vuoden ajan. Hän on julkaissut muun muassa yli 70 lasten- ja nuortenkirjaa sekä työskennellyt suomentajana, päätoimittajana ja kulttuurituottajana. Marttinen on toiminut monissa kulttuurin ja kirjallisuuden luottamustehtävissä. Hän on Varsinais-Suomen lastenkulttuurin läänintaiteilijana.

Tittamari Marttinen, Nainen joka söi napoleonin – Arjen ilojen ylistys. Kirjapaja, Helsinki. 191 s. ISBN 9789522881946. Kl 84 Ovh. sid. 31,90.

Lisätietoja: Kirjapaja/viestintä Marja-Liisa Saraste 09 6877 4568 marja-liisa.saraste@kirjapaja.fi tai Tittamari Marttinen 050 433 68 52 tittamari@gmail.com

Arvostelukappaleet ja kuvapyynnöt: Minna Vatja, minna.vatja@kirjapaja.fi

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy – Sisältöä elämään.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki