Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Akateemisessa Kirjakaupassa ainutlaatuinen Sibelius & kuvia Suomesta -näyttely

Stockmann Oyj Abp

Akateemisessa Kirjakaupassa ainutlaatuinen Sibelius & kuvia Suomesta -näyttely

Julkaistu: 04.06.2015 klo 11:00
Julkaisija: Stockmann Oyj Abp

AHOETSOLDAN

Akateeminen on ollut Suomen kirja-alan edelläkävijä jo yli 120 vuotta. Akateeminen on tänäkin päivänä elävä kulttuurikeidas, joka tarjoaa asiakkailleen laajan kirjavalikoiman sekä tapahtumien kautta mahdollisuuden sivistyä ja irrottautua arjesta.

Helsingin keskustan Akateemiseen Kirjakauppaan on avattu Sibelius & kuvia Suomesta -näyttely, jossa on esillä Aho & Soldanin ja Claire Ahon valokuvia ja lyhytelokuvia Sibeliuksesta sekä Helsingistä ja kaupunkilaiselämästä vuosilta 1920–1960. ”Akateeminen Kirjakauppa tarjoaa Aho & Soldanin ja Claire Ahon näyttelyn avulla ainutlaatuisen mahdollisuuden tehdä kuvien ja lyhytelokuvien avulla aikamatka Suomen lähihistoriaan”, Akateemisen Kirjakaupan ostopäällikkö Robin Sandelin kertoo. ”Olemme innoissamme tästä mahdollisuudesta esitellä ensimmäistä kertaa näiden uraauurtavien kotimaisten värivalokuvan mestareiden töitä Akateemisen legendaarisessa miljöössä”, Jussi Brofeldt Aho & Soldanilta iloitsee.

Näyttelyn avasi 3.6. tasavallan presidentin puoliso Jenni Haukio.  Näyttely on avoinna Helsingin keskustan Akateemisen Kirjakaupan 3. kerroksessa myymälän aukiolojen mukaisesti.

Lisätiedot:
Robin Sandelin, ostopäällikkö, Akateeminen Kirjakauppa, p. (09) 121 5980
Jussi Brofeldt, Aho & Soldan, info@ahosoldan.com

Kuvat: https://www.flickr.com/photos/stockmanngroup
Tarkemmat tiedot näyttelystä: http://akateeminen.com/, http://www.ahosoldan.com/, http://www.claireaho.com/

Akateeminen Kirjakauppa on vuonna 1893 perustettu Suomen kirja-alan edelläkävijä ja osa Stockmann Retailia. Kirjakaupat toimivat Stockmann-tavaratalojen yhteydessä seitsemällä paikkakunnalla sekä verkossa osoitteessa akateeminen.com.

Kirjailija Juhani Ahon pojat, suomalaisen dokumenttielokuvauksen ja valokuvauksen uranuurtajat, Heikki Aho ja Björn Soldan, perustivat legendaarisen filmaustoimisto AHO & SOLDANin 90 vuotta sitten. Heikin tytär Claire Aho (s. 1925) aloitti uransa 1940-luvun lopussa ja on suomalaisen värivalokuvauksen Grand Old Lady.