Etusivu » Tiedotteet » Vapaa-aika » Aito prätkähenki löytyy Lahdesta ensi vuonna - Lahden Moottoripyörämessut 9.-10.5.2015

Lahden Messut Oy

Julkaistu: 27.02.2014 klo 09:00
Julkaisija: Lahden Messut Oy

Lahden Messut Oy on ostanut Lahden Moottoripyörämessujen järjestämisoikeudet Riku Roudolta. Ensimmäiset uuden konseptin mukaiset Moottoripyörämessut järjestetään vuonna 2015 ja siitä lähtien joka vuosi toukokuussa. Riku Routo toimii Moottoripyörämessujen taiteellisena johtajana.

Täysin uusi konsepti – iso tapahtumakokonaisuus

Lahden Moottoripyörämessut on tapahtumakokonaisuus, josta ei puutu viihdettä. Oma, trendikäs ja täysin uusi konsepti panostaa elämyksellisyyteen ja viihtymiseen. Moottoripyörät ja varusteet ovat pääosassa mutta tapahtumaa värittävät teemat, moottoripyöriin liittyvä rento lifestyle ja ohjelmanumerot. Lauantai-illan ohjelmakokonaisuus pitää sisällään mm. Pohjoismaiden vauhdikkaimman Burleski-shown, näyttäviä ohjelmanumeroita, musiikkia ja juhlatunnelmaa. ”Tapahtuma tekee paluun moottoripyöräilyn alkujuurille ja 50-, 60- ja 70-luvuille. Vapauden ja rentouden fiilis on se, mitä moottoripyöristä haetaan ja se näkyy Lahdessa ensi vuonna”, Riku Routo hehkuttaa.

Kohti ajokauden starttia

Uusi messutapahtuma starttaa ajokauden 2015. ”Uskomme, että tapahtuma löytää kohderyhmänsä hyvin. Vuonna 2010 Lahdessa järjestettiin messut edellisen kerran ja silloin tavoitteet ylitettiin moninkertaisesti. Kävijöitä oli noin 40 000 ja silloin käytössä oli vielä vanhat tilat. Nyt kaikki on uusittu ja tilaa on enemmän”, painottaa Lahden Messut Oy:n toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Lahdesta moottoripyöräilyn keskus

Riku Routo järjesti ensimmäiset Lahden Moottoripyörämessut 20 vuotta sitten vuonna 1994 Kauppakeskus Triossa. Jatkossa Routo keskittyy Riku Motorin, Moottoripyörämuseon ja Ace Cornerin pyörittämiseen.  ”Lahden Messuilla on paukkuja kehittää tapahtumaa. Olen ylpeä tästä yhteistyöstä ja lahtelaisena haluan, että Lahti nousee moottoripyöräilyn keskukseksi”, Routo kertaa. ”Riku on tehnyt vuosikymmenten ajan valtavasti työtä alan eteen. Viimeisin saavutus on Suomen Moottoripyörämuseo, joka on kansainvälisestikin merkittävä kohde. Olemme erittäin tyytyväisiä, että pääsemme yhdessä Riku Roudon kanssa kehittämään tätä tapahtumaa”, Eerikäinen korostaa.

Lahden Moottoripyörämessut täydentää jo entisestään vahvaa moottoriajoneuvojen tapahtumien sarjaa, johon kuuluvat Classic Motorshow, Jenkkiautonäyttely ja Caravan –messut.

Lisätiedot:
Jussi Eerikäinen, toimitusjohtaja, Lahden Messut Oy
Jussi.eerikainen@lahdenmessut.fi, 040 739 9303

Riku Routo, taiteellinen johtaja, Riku Motor Oy, Suomen Moottoripyörämuseo,
Riku.routo@rikumotor.fi, 0400 712 310

Liitteenä kuvamateriaalia MP2010 -tapahtumasta Lahden Messukeskuksessa.

Lahden Messut Oy tunnetaan korkealaatuisista ammatti- ja erikoismessuistaan. Toiminnan oleellisena osana ovat myös näytteilleasettajille tarjottavat suunnittelu- ja rakennuspalvelut sekä messukalusteiden ja -tarvikkeiden vuokraus. Lahden Messut toimii yhteistyökumppanina ja teknisenä toteuttajana erilaisissa messuissa ja tapahtumissa. Uudistuneen Lahden Messukeskuksen tilojen vuokraus näyttelyille, messuille, seminaareihin, yritystilaisuuksiin, kokouksiin ja konsertteihin on tärkeä osa Lahden Messujen palvelutoimintaa.