Etusivu » Tiedotteet » Valokuvaus » Vaasalaisen yrittäjän ainutlaatuinen taskumatti - valmistus 100% Pohjanmaalla

DESIGN x FINLAND

Vaasalaisen yrittäjän ainutlaatuinen taskumatti - valmistus 100% Pohjanmaalla

Julkaistu: 01.09.2015 klo 13:48
Julkaisija: DESIGN x FINLAND

VAPAA JULKAISTAVAKSI: 03.09.2015

Vaasalainen yrittäjä Jani Jaatinen on valmistanut taskumatin, joka on täysin uniikki tuote maailman markkinoillakin. Lieriön muotoinen Ukkomatti nahkatupella on esimerkiksi historian ensimmäinen konepestävä taskumatti. Viime syksynä julkaistu Ukko Schnapps tuoteperhe on noussut alle vuodessa vakuuttaviin myyntilukuihin Suomessa ilman suurempaa markkinointia. Suomalaiset ovat ostaneet Ukko Schnapps -tuotteitta jo yli 18 000 kpl. Uusimmaksi hittituotteeksi nousseet “Ukkomatit” löytyvät nyt myös maan 50 suurimmasta Alkosta. Jaatisen tavoitteena on luoda Ukko Schnappsista maailmanluokan brändi ja näyttöjä löytyykin jo. Vienti Britanniaan ja Venäjän markkinoille on jo käynnistymässä.

ukkoschnapps_01

Ukko Schnapps -tuoteperhe koostuu kolmesta meijeriteräksestä valmistetusta tuotteesta. Ukko -snapsilasit mustassa koivukotelossa sekä “Ukkomatti” -nimellä kulkevat taskumatit nahkatupella keräävät laajalti mielenkiintoa ympäri Suomea. Ukkomatti viehättää maskuliinisuutensa, pohjalaisuuden ja erikoisen muotoilunsa vuoksi. Ukkomatin puuttuvan palasen, nahkatupen, Jaatinen suunnitteli yhteistyössä kauhavalaisen puukonvalmistajan Harri Merimaan kanssa. Nahkatupessa roikkuva teräksinen leili muistuttaakin paljon suomalaista perinnepuukkoa. Kaikille Ukko Schnapps tuotteille on myönnetty Avainlippu & Design From Finland -tunnus.

Yhteystiedot/lisätietoa:

Samuel Glassar