Etusivu » Tiedotteet » Valokuvaus » Uusi Adobe Stock -kuvapalvelu tarjoaa yli 40 miljoonaa kuvaa

Adobe

Uusi Adobe Stock -kuvapalvelu tarjoaa yli 40 miljoonaa kuvaa

Julkaistu: 16.06.2015 klo 08:12
Julkaisija: Adobe

Adobe julkaisi tänään kuvapalvelun ja kuvien markkinapaikan Adobe Stockin, joka tarjoaa yli 40 miljoonaa kuvaa, piirrosta ja grafiikkaa käyttöön. Adobe Stock on integroitu osaksi Creative Cloudia, jolloin käyttäjät voivat ladata kuvia Adobe Stockista suoraan esimerkiksi Photoshop CC:llä, InDesign CC:llä tai Illustrator CC:llä. Adobe Stockin saa käyttöönsä myös ilman Creative Cloud -jäsenyyttä.

Adobe ilmoitti joulukuussa 2014 hankkivansa Fotolia-kuvapalvelun, ja nyt Adobe lanseeraa palvelun uudistettuna nimellä Adobe Stock. Palvelu tarjoaa Creative Cloud -jäsenille helpon pääsyn yli 40 miljoonaan kuvaan ja grafiikkaan. Adobe Stock on myös integroitu osaksi Photoshop CC:tä, InDesign CC:tä, Illustrator CC:tä, Premiere Pro CC:tä ja After Effects CC:tä.

”Adobe Stock on meille luonteva julkaisu. 85 prosenttia kuvapankkimateriaalia hyödyntävistä luovan työn tekijöistä käyttää myös Adoben ohjelmistoja. Näistä osaajista jopa 90 prosenttia myy kuvia ja muuta visuaalista sisältöä verkossa. Adobe Stock ja sen Photoshop CC -integraatio tekee kuvien ostamisesta entistä helpompaa. Samalla valokuvia ja muuta visuaalista sisältöä verkossa myyvät valokuvaajat voivat ladata kuvansa Adobe Stockiin suoraan Photoshop CC:stä”, sanoo Anna Rose, Creative Cloud -ratkaisuiden Pohjoismaiden markkinointipäällikkö.

Adobe Stock julkaistiin samaan aikaan kun Adobe esitteli vuoden 2015 merkittävimmän päivityksen Creative Cloudiin uusimalla kaikki sen 15 ohjelmistoa. Samalla Adobe julkaisi uusia Android- ja iPhone-sovelluksia.

Adobe Stockin tärkeimpiä ominaisuuksia ovat:

• Creative Cloud -integraatio
    Creative Cloud -käyttäjät voivat käyttää Adobe Stockia suoraan Photoshopista ja muista CC-ohjelmistoista. Käyttäjät voivat myös lisätä vesileimalla suojattuja kuvia suoraan Creative Cloud -kirjastoihin ja näin hyödyntää niitä muilla CC-ohjelmilla. Kun kuvat ovat valmiita lisensoitavaksi Adobe Stockiin, käyttäjä voit tehdä tämän suoraan CC-ohjelmalla. Käyttäjät voivat myös tehdä muutoksia vesileimattuun kuvaan esimerkiksi Photoshop CC:llä, jolloin kuvan hankinnan jälkeen muutokset siirtyvät automaattisesti hankittuun täyden resoluution kuvaan.

• Laaja 40 miljoonan sisällön valikoima printtiin, verkkoon ja mobiilisovelluksiin
    Adobe Stock on laaja kuvapalvelu ja kuvien markkinapaikka. Sieltä löytyy kuvamateriaalia käytännössä aiheesta kuin aiheesta. Adoben suunnitelmissa on laajentaa Adobe Stockin valikoiman kategorioita tulevien kuukausien aikana.
  • Yksinkertainen ja joustava hinnoittelu
    Adobe Stockin joustava hinnoittelumalli mahdollistaa niin yksittäisten kuvien kuin kuvapakettien hankinnan. Creative Cloud -käyttäjät säästävät jopa 40 prosenttia lisätessään Adobe Stockin vuositilauksen Creative Cloud -vuosijäsenyyteensä. Yhtenä harvoista kuvapalveluista Adobe Stock antaa käyttäjien hyödyntää kuukausikiintiöönsä kuuluvia kuvamääriä joustavasti vuoden sisällä. Esimerkiksi, jos 10 kuvaa kuukaudessa sisältävän jäsenyyden omaava käyttäjä ei hyödynnä kaikkia 10 kuvaa kuukaudessa, voi hän hyödyntää näitä ”käyttämättömiä” kuvia seuraavan vuoden sisällä haluamanaan ajankohtana. Käyttäjille, jotka eivät ole Creative Cloudin jäseniä, Adobe Stock mahdollistaa yhden kuvan hankinnan kerrallaan sekä kuukausi- ja vuosijäsenyyden.

Hinta ja saatavuus

Adobe Stock on saatavilla 36 maassa ja 13 eri kielellä. Adobe Stock tarjoaa mahdollisuuden hankkia yhden kuvan kerrallaan sekä kuukausi- ja vuosijäsenyyden. Lisätietoa hinnoittelusta saa Adoben verkkosivuilta.

Lisätietoja antavat:

Adobe Systems Nordic
Jes Schyum
jes.schyum@adobe.com

Hill+Knowlton Strategies
Sami Stormbom
sami.stormbom@hkstrategies.com

Adobe muuttaa maailmaa digitaalisilla kokemuksilla. Lisätietoja: www.adobe.com/fi

© 2015 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe and the Adobe logo are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.