Etusivu » Tiedotteet » Valokuvaus » Samsung NX1 tallentaa jokaisen liikkeen – missä tahansa

Samsung Electronics Nordic

Samsung NX1 tallentaa jokaisen liikkeen – missä tahansa

Julkaistu: 15.09.2014 klo 13:45
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Samsung NX1 tallentaa jokaisen liikkeen – missä tahansa

Samsung esittelee uuden ammattikuvaajille suunnitellun NX1-järjestelmäkameran

Espoo, 15. syyskuuta, 2014 – Samsung esittelee uuden lisäyksen NX-kameroiden mallistoon. NX1 yhdistää uuden muotoilun, modernin teknologian ja Samsungin innovatiivisuuden. NX1 tuottaa erinomaisia kuvia uudella 28MP BSI, APS-C kennollaan ja se on käytettävyydeltään ensiluokkainen. Kamera on roiskevesi- ja pölytiivis ja se on maailman ensimmäinen Bluetooth-yhteydellä varustettu kompakti järjestelmäkamera.

-        NX1 on loistoesimerkki Samsungin erikoisosaamisesta kameroiden saralla. NX1 tarjoaa intuitiivisen ja ammattilaistasoisen kameran kenen tahansa käytettäväksi. Kameran kestävä runko, nopea tarkennus, loistava kuvien tekninen taso sekä still- että videokuvauksessa ja nopeat kuvanjako-ominaisuudet tekevät siitä uudenaikaisen työkalun myös ammattilaisille. Kamera on tehty kuvaajille jotka haluavat tinkiä vain kaluston painossa, sanoo Samsungin kameroiden avainasiakaspäällikkö Kari Pälli.

Ennennäkemätöntä nopeutta ja tarkkuutta

Suorituskykyinen ja nopea NX1 tarjoaa erinomaista väritoistoa ja kohinanvaimennusta. Samsungin uusi NX AF (automaattitarkennus) auttaa kuvaajia tallentamaan jokaisen yksityiskohdan nopeissakin hetkissä.

Kamerassa on peräti 205 vaihetarkennuspistettä ja sillä voi ottaa sarjakuvaa jopa 15 kuvaa sekunnissa jatkuvalla seurantatarkennuksella. Kamera tallentaa myös videota 4K/UHD -tarkkuudella ( 3840x2160, HEVC Codec ).

Klassinen muotoilu ja kestävä rakenne

Kestävä magnesium-runko tekee NX1:stä tukevan kameran ja pölyn- ja roiskevedenkestävänä se mahdollistaa kuvien ottamisen myös vaativissa olosuhteissa. Tilttaava 3-tuumainen FVGA Super AMOLED -kosketusnäyttö on kirkas ja toistaa kuvat luonnollisina. NX1:n yhdistäminen muihin laitteisiin on helppoa ja nopeaa. Nopealla WiFi-yhteydellä voi siirtää Full HD -videotakin nopeasti ja vaivattomasti. NX1 on myös maailman ensimmäinen Bluetoothilla varustettu kompakti järjestelmäkamera, joka mahdollistaa kuvien näppärän siirtämisen Android tai iOS älypuhelimelle tai tabletille.

Uusi monipuolinen NX-objektiivi

15 aikaisemman NX-objektiivin sarjaa kasvattaa 50-150mm 2.8 S ED OIS, joka on erinomainen kumppani NX1:lle. Valovoimaisella 2.8-aukolla koko polttovälialueella ja kinokoon 77-231mm vastaavalla polttovälillä NX S-sarjan objektiivi on monipuolinen ja ideaali esimerkiksi urheilu-, luonto- ja muotokuvaukseen. Objektiivissa on kehittynyt Advanced Multi-Axis Optical Image Stabilization (OIS) -kuvanvakausjärjestelmä, Samsungin Ultra Precise Stepping Motor (UPSM) ja Samsung Hyper Shielding (SHS) takaama pölyn- ja roiskevedenkestävyys.

Samsung NX1 on saatavilla marraskuussa. Suositushinta 1600 euroa.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Kari Pälli, avainasiakaspäällikkö, kamerat, k.paelli@samsung.com, p. 040 718 4976

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, e.carrero@samsung.com, p. 0400 807 750

Simo Arvo, OS/G Viestintä, simo.arvo@osg.fi, p. 040 132 5682

Kuvapyynnöt ja testilaiteasiat: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? (Medialle) Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Samsung Electronics Co Ltd, on maailman johtava kodinelektroniikan ja sen komponenttien valmistaja. Tinkimättömällä innovoinilla muutamme ihmisten käsitykset televisioista, älypuhelimista, tableteista, tietokoneista, kameroista, kodinkoneista, tulostimista, LTE-järjestelmistä, lääketieteellisistä laitteista, puolijohteista ja LED-tuotteista. Yrityksellä on 286 000 työntekijää 80 maassa. Yhtiön yhteenlaskettu vuosittainen liikevaihto oli vuonna 2013 159,5 miljardia euroa. Lisätietoja Samsungista: www.samsung.com/fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki