Etusivu » Tiedotteet » Valokuvaus » Lumenveiston SM-kisat Mäntyharjulla 13.–15.2.2015

Suomen Latu

Lumenveiston SM-kisat Mäntyharjulla 13.–15.2.2015

Julkaistu: 12.02.2015 klo 09:30
Julkaisija: Suomen Latu

Mäntyharjun Reissupolku järjestää Lumenveiston SM-kisat Mäntyharjussa 13–15.2.2015. Suomen Latu on myöntänyt kisojen järjestämisoikeuden Reissupolulle. Kilpailualueena toimii Mäntyharjun keskusta.

SM-kilpailussa on kolme sarjaa: toiminnallinen sarja (23 hengen joukkueet), taiteellinen sarja (2–3 hengen joukkueet) ja soolo-sarja (yksi veistäjä). Taiteellisen lumenveiston tavoite on tuoda esiin paikkakunnan talvikulttuuria ja elävöittää keskustan ilmettä sydäntalven aikaan.

Kisoihin on ilmoittautunut 12 joukkuetta ja seitsemän yksittäistä veistäjää.

Veistoksien teko on luovaa käsityötä, jota voi tehdä yksin, parin kanssa tai porukalla. Harrastus tarjoaa haastetta molemmille aivopuoliskoille, sillä se kehittää sekä analyyttisiä ja loogisia että luovia ja visuaalisia taitoja. Isojen veistosten teko ryhmässä kehittää myös ryhmätoimintatapoja ja organisointikykyä. Veistolajit ovat koko kehoa aktivoivaa liikuntaa.

Mäntyharjussa alkaa SM-kisan jälkeen paikkakunnan kotipihakisa, jolla pyritään aktivoimaan perheet yhteisen liikuntaharrastuksen pariin.

Lumenveiston SM-kisat ovat oiva paikka tutustua veistolajeihin. Niissä pääsee näkemään työkaluja, työtapoja, keskustelemaan veistäjien kanssa ja nauttimaan lumitaiteesta. Perheen pienimmät ja vähän isommatkin voivat puuhata toiminnallisten veistosten parissa ja innostua itsekin kokeilemaan veistämistä.

Yhteistyökumppanit: Mäsek Oy, Mäntyharjun kunta, Suur-Savon Osuuspankki, Taidekeskus Salmela sekä iso joukko paikallisia yrityksiä.

Mäntyharjun Reissupolun puheenjohtaja Markku Sohlman (0400-854 844) ja Kilpailun johtaja Jorma Mäkinen (040-546 2778).

Suomen Latu on liikuttamiseen ja ulkoilijoiden edunvalvontaan keskittynyt ulkoilujärjestö, johon kuuluu 78 000 jäsentä 216 yhdistyksessä.

www.suomenlatu.fi
www.facebook.com/suomenlatu