Etusivu » Tiedotteet » Vakuutus » LähiTapiolan vahinko- ja henkivakuutusyhtiöiden hallitukset uudistuvat

LähiTapiola

LähiTapiolan vahinko- ja henkivakuutusyhtiöiden hallitukset uudistuvat

Julkaistu: 04.06.2015 klo 14:46
Julkaisija: LähiTapiola

LähiTapiola ryhmän valtakunnallisten vahinko- ja henkivakuutusyhtiöiden hallituksia vahvistetaan digitaalisuuden ja terveydenhoidon asiantuntemuksella. Vahinkovakuutusyhtiön hallitukseen uusina jäseninä nimitettiin Realia Group Oy:n toimitusjohtaja Matti Bergendahl ja Fonecta Oy:n toimitusjohtaja Timo Hiltunen. Henkivakuutusyhtiön hallitukseen valittiin Head Office Finland Oy:n toimitusjohtaja Kati Sulin.

LähiTapiola Keskinäisen Vakuutusyhtiön hallituksen jäsenmäärätoimikaudelle 1.1.2016 – 31.12.2018 onkahdeksan. Yhtiön hallintoneuvosto valitsi kokouksessaan 4.6.2015 hallitukseen seuraavat kuusi henkilöä:

Omistaja-asiakkaiden edustajina

-       hallitusammattilainen Philip Aminoff

-       toimitusjohtaja Matti Bergendahl

-       toimitusjohtaja Timo Hiltunen

-       toimitusjohtaja Hannu Niilekselä

LähiTapiola-ryhmä edustajina

-       Pääjohtaja Erkki Moisander

-       Yhtiöryhmänjohtaja Jari Eklund

Lisäksi hallintoneuvosto päätti, että hallitukseen tullaan valitsemaan kaksi omistaja-asiakasta edustavaa jäsentä hallintoneuvoston kokouksessa 24.11.2015.

Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin pääjohtaja Erkki Moisander.Varapuheenjohtaja tullaan valitsemaan LähiTapiola Keskinäisen yhtiön hallintoneuvoston kokouksessa 24.11.2015.

Valinnat LähiTapiola Keskinäisen Henkivakuutusyhtiön hallitukseen

LähiTapiola Keskinäisen Henkivakuutusyhtiön hallituksen jäsenmäärätoimikaudella 1.1.2016 – 31.12.2018 onseitsemän. Yhtiön hallintoneuvosto valitsi kokouksessaan 4.6.2015 hallitukseen jäseniksi seuraavat kuusi henkilöä:

LähiTapiola-ryhmän edustajina

-       Yhtiöryhmänjohtaja Jari Eklund

-       Aktuaarijohtaja Janne Kaippio

-       Talousjohtaja Timo Laakso

-       Pääjohtaja Erkki Moisander

-       LähiTapiola Loimi-Hämeen toimitusjohtaja Lauri Riekkola

Omistaja-asiakkaiden edustajana

-       Toimitusjohtaja Kati Sulin

Lisäksi Henkivakuutusyhtiön hallitukseen valitaan yksi jäsen hallintoneuvoston kokouksessa 19.11.2015.

Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin pääjohtaja Erkki Moisander.Varapuheenjohtaja tullaan valitsemaan LähiTapiola Keskinäisen Henkivakuutusyhtiön hallintoneuvoston kokouksessa 19.11.2015.

Uusien LähiTapiolasta riippumattomien hallitusjäsenten CV-tietoja

LähiTapiola Keskinäinen Vahinkovakuutusyhtiö

Matti Bergendahl (s. 1967)

Realia Group Oy:n toimitusjohtaja Matti Bergendahl on toiminut Mehiläinen-konsernin toimitusjohtajana vuosina 2005-2014. Ennen toimitusjohtajuutta hänellä oli  Mehiläisessä useita johtotehtäviä vuosina  2002-2005. Bergendahl on koulutukseltaan lääketieteen tohtori, dosentti, lastentautien erikoislääkäri ja MBA.

Timo Hiltunen (s. 1964)

Timo Hiltunen on toiminut Fonecta Oy:n toimitusjohtajana vuodesta 2008.  Tätä ennen hän on ollut toimitusjohtajana Findexassa ja Telefaktassa sekä myyntijohtajana Telia Infomedia Oy:ssa. Hiltunen on koulutukseltaan yo-merkonomi.

LähiTapiola Keskinäinen Henkivakuutusyhtiö

Kati Sulin (s. 1974)

Kati Sulin on toiminut Head Office Finland Oy:n toimitusjohtajana vuodesta 2014. Tätä ennen hän johti Oy Karl Fazer Ab:n Online ja media-yksikköä. Aikaisemmin Kati Sulin on ollut johtotehtävissä mm. viestintätoimisto Hill&Knowltonissa, Helsingin Sähköinen Toimisto/Enderossa ja Nokia Ventures yksikössä. Koulutukseltaan Sulin on filosofian maisteri.

Lisätiedot:

LähiTapiola-ryhmä, viestintäjohtaja Jyrki Antikainen, puh. 050 357 4292 tai
LähiTapiolan mediapuhelin 040 183 5806.