Etusivu » Tiedotteet » Vakuutus » Eteran toimitusjohtajaksi Stefan Björkman

Eteran toimitusjohtajaksi Stefan Björkman

Julkaistu: 07.01.2014 klo 13:40
Julkaisija: Etera

Keskinäisen Eläkevakuutusyhtiön Eteran hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi diplomi-insinööri Stefan Björkmanin, 50.

Stefan Björkman aloittaa Eterassa kevään aikana ja ottaa toimitusjohtajan tehtävät vastaan, kun Eteran nykyinen toimitusjohtaja Hannu Tarkkonen, 63, jää eläkkeelle.

Björkman siirtyy Eteraan Aktia Oyj:stä, jossa hän on toiminut varatoimitusjohtajana ja konsernijohtoryhmän jäsenenä. Björkman on ollut Aktian palveluksessa vuodesta 2006 lähtien ja vastannut mm. varainhoito ja henkivakuutus -segmentistä. Tätä ennen hän on toiminut toimitusjohtajana Oral Hammaslääkärit Oyj:ssä ja Turvatiimi Oyj:ssä sekä Kone-konsernissa eri tehtävissä.

”Työeläkeyhtiönä Eteralla on tärkeä yhteiskunnallinen tehtävä. Uskon, että monipuolinen kokemukseni hyödyttää Eteraa, ja otan innolla vastaan uuden työni”, Björkman sanoo.

Lasse Johansson, hallituksen puheenjohtaja p. 050 2237

Stefan Björkman p. 050 63219

Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera huolehtii työntekijöiden ja yrittäjien eläketurvasta ja edistää työhyvinvointia. Eläkkeitä Etera maksaa noin miljardi euroa vuodessa 146 000 eläkkeensaajalle. Eläkevaroja turvaavia sijoituksia Eteralla on noin 5,6 miljardia euroa. Lue lisää osoitteesta www.etera.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon