Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Videojoulukalenteri kertoo lähetystyöstä

Videojoulukalenteri kertoo lähetystyöstä

Julkaistu: 26.11.2014 klo 14:51
Julkaisija: Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Kansanlähetys jatkaa joulukalenteriperinnettä. Joulukuun alussa pyörähtää toista kertaa käyntiin videojoulukalenteri, joka kertoo lähetystyöstä. Videot vievät katsojan Suomen Kuhmoisista Japanin Kobeen.

Kalenterin ensimmäisestä luukusta paljastuu uusi joululaulu. Sen on sanoittanut ja säveltänyt nuori muusikko, jonka henkilöllisyys selviää katsojille joulukuun ensimmäisenä päivänä.

Joulukalenteria voi seurata suuressamukana.fi-sivuilla, mistä löytyy paljon muutakin asiaa lähetystyöstä. Ensivälähdyksen sisältöihin voi nähdä esittelyfilmistä, joka on nähtävissä samoilla sivuilla. Kalenteri alkaa ensimmäinen päivä joulukuuta.

Kansanlähetyksen lähetysjohtaja Mika Tuovinen toivoo, että kalenteri voisi herättää ihmiset näkemään sen, kuinka laajaa ja monipuolista lähetystyö on ja kuinka monenlaisia tekijöitä siihen tarvitaan.
- Lähetyskutsu on tarkoitettu ihan jokaiselle kristitylle. Tämä joulukalenteri kertoo siitä, millaisia erilaisia tapoja on olla mukana tässä suuressa tehtävässä, Tuovinen kertoo.

Kaiken ikäisille

Joulukalenteri on tarkoitettu kaiken ikäisille. Videoissa lähetysjohtaja ja lapset avaavat luukkuja, joiden sisältö johdattaa katsojat eri maihin. Jokaiseen videoon liittyy lapsia aktivoiva kysymys, joihin aikuisetkin saavat vastata. Vastaamalla osallistuu arvontoihin. Palkintoina on muun muassa kirjoja niin aikuisille kuin lapsille.

Kalenterin kuvituksen ovat toteuttaneet Mestarin messissä –kirjasarjasta tuttu pariskunta Jenni ja Pekka Kurki. He ovat parhaillaan tekemässä kirjasarjan seuraavaa osaa, joka kertoo joulusta.

Lisätietoja: Mika Jurvis Järvinen p. 050 380 1426, mika.jarvinen@sekl.fi

Poika & Maria -kokoonpanon kappale Tähti ikkunassa on ladattavissa radioiden käyttöön täällä:

Sävellys ja sanoitus Aarni Seppälä.

Lisätietoja kappaleesta Aarni Seppälä puh. 050 348 2744

www.suuressamukana.fi/joulukalenteri

Kansanlähetys (SEKL) on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon herätysliike ja lähetysjärjestö. Järjestön noin 70 ulkomaantyöntekijää toimivat Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Aasiassa. He tekevät muun muassa seurakunta-, opetus-, media- ja kirjallisuustyötä sekä toimivat avustus- ja kehitystehtävissä.

Kotimaassa Kansanlähetys toimii 17 piirijärjestön kautta yhteistyössä paikallisseurakuntien kanssa.

Kustannustoiminnasta huolehtii Kustannusosakeyhtiö Uusi Tie.