Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Vanhan Testamentin jumalakuva ei sovi nykykristityn uskoon

Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Vanhan Testamentin jumalakuva ei sovi nykykristityn uskoon

Julkaistu: 10.02.2015 klo 15:22
Julkaisija: Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Miten Vanhaa testamenttia pitäisi tulkita? Ovatko Vanhan testamentin kuvaukset maailmasta vastoin tieteellistä nykytietämystä? Miten tulkita puhtaussäädöksiä esimerkiksi kuukautisvuotoisen naisen eristämisestä erämaassa, jossa pesulle pääsi tuskin joka kuukausi? Missä on rakastava ja armollinen Jumala, joka Jeesuksen julistuksessa kuuluu voimakkaana?

Tämän kaltaisten kysymysten äärelle on tarjolla kokonainen viikonloppu 13. - 15.2.2015 Ryttylässä Kansanlähetysopistolla. Opettajina Åbo Akademin VT:n eksegetiikan professori Antti Laato ja Suomen Teologisen instituutin tutkija Timo Eskola.

Lue artikkeli Seurakuntalainen.fi –sivustolta: http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/aarteita_ja_haasteit/1079/vanhan_testamentin_jumalakuva_ei_istu_nykykristityn_uskoon

Katso lisää tulevasta viikonlopusta: http://kansanlahetysopisto.fi/event/1322/

Kansanlähetys (SEKL) on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon herätysliike ja lähetysjärjestö. Järjestön noin 70 ulkomaantyöntekijää toimivat Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Aasiassa. He tekevät muun muassa seurakunta-, opetus-, media- ja kirjallisuustyötä sekä toimivat avustus- ja kehitystehtävissä.

Kotimaassa Kansanlähetys toimii 17 piirijärjestön kautta yhteistyössä paikallisseurakuntien kanssa.

Kustannustoiminnasta huolehtii Kustannusosakeyhtiö Uusi Tie.