Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Valtakunnallinen Eväät elämään -keräys käynnistyy

Fida International

Valtakunnallinen Eväät elämään -keräys käynnistyy

Julkaistu: 15.04.2013 klo 14:27
Julkaisija: Fida International

Eroon lasten nälästä kehitysmaissa

Oranssiliiviset lipaskerääjät ovat liikkeellä 19. - 28.4. noin sadalla paikkakunnalla.

Kehitysmaissa 17 000 lasta kuolee nälkään joka päivä. Joka neljäs lapsi maailmassa kärsii aliravitsemuksesta. Suurin syy lasten nälkään on perheiden köyhyys.

Fidan ja helluntaiseurakuntien yhteisen Eväät elämään -keräyksen tuotoilla Fida parantaa köyhien perheiden ruokaturvaa neljässä maassa. Nälkä voidaan voittaa tukemalla perheitä tuottamaan ruokaa paremmin.

Lipaskerääjät liikkeellä

Eväät elämään -kampanja jalkautuu kaduille huhtikuun viimeisellä viikolla, kun oranssiliiviset lipaskerääjät noin 120 helluntaiseurakunnasta keräävät varoja Fidan kehitysyhteistyöhön.

Keräyksen kohteena ovat Fidan pitkäaikaiset ruokaturvahankkeet Keniassa, Intiassa, Tansaniassa (Sansibar)  ja Pohjois-Koreassa. Projekteilla pyritään tuomaan kestävä ratkaisu nälkäongelmaan. Lisäksi osa keräystuotoista ohjataan humanitaariseen apuun, jotta katastrofien uhreja voidaan auttaa nopeasti.

Fida International on vuonna 1927 perustettu Suomen helluntaiseurakuntien lähetys- ja kehitysyhteistyöjärjestö, joka tekee työtä yli 60 maassa. Fidan tekemä työ vaikuttaa noin kahden miljoonan ihmisen elämään köyhissä maissa vuosittain. Fida on saanut ulkoministeriön kehitysyhteistyötukea jo vuodesta 1974 ja on yksi ministeriön kumppanuusjärjestöistä. Fidan suomalaiset työntekijät ulkomailla ja laaja kumppaniverkosto varmistavat avun tehokkaan ja luotettavan perillemenon.