Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Usko ja yhteys -verkosto rohkaisee vaikuttamaan

Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Usko ja yhteys -verkosto rohkaisee vaikuttamaan

Julkaistu: 08.09.2014 klo 11:20
Julkaisija: Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

”Se, mitä joku vuosi sitten ajateltiin 'normaalina kristillisyytenä', on tänään ajettu marginaaliin”, kirjoittaa muusikko Pekka Simojoki.

Simojoki ei ole ainoa, joka kantaa huolta tulevista seurakuntavaaleista ja kirkon tulevaisuudesta. Tästä huolesta on syntynyt Usko ja yhteys -verkosto, joka tahtoo olla rohkaisemassa vastuunkantoon ja kerää seurakuntalaisia yhteen kaikkialta Suomesta. Usko ja yhteys -verkosto kannustaa asettumaan ehdolle seurakuntavaaleissa ja kutsuu ehdokkaita seisomaan verkoston periaatteiden takana:

1. Luotamme Raamattuun

2. Rakennamme kotia

3. Lähdemme ja lähetämme

4. Etsimme ja kutsumme

5. Rakastamme lähimmäistä

6. Puolustamme perhettä.

Usko ja yhteys -verkostossa toivomme, että ohjelmamme takana seisovat ehdokkaat ja valitsijayhdistykset antavat nimensä julkaistaviksi sivustollamme. Verkosto yhdistää ja tukee ehdokkaita sekä tarjoaa tietoa äänestäjille. Sivustollamme seurataan syksyn aikana seurakuntavaalien etenemistä, ja muun muassa julkaisemme haastatteluja mukana olevista ehdokkaista.

”Meidän kirkollamme voi olla vielä paljon annettavaa tälle kansalle ja hyvä tulevaisuus, jos me tänään teemme oikeita asioita ja uskallamme olla oikea kirkko”, jatkaa Simojoki. Tähän työhön tahdomme olla kannustamassa ja tukemassa. Jumalan hyvä sanoma, evankeliumi, on kaikkia varten. Seurakunnan tehtävä on välittää evankeliumia ja rakentaa yhteyttä sekä Jumalaan että lähimmäisiin.

www.uskojayhteys.fi

www.facebook.com/uskojayhteys

www.twitter.com/uskojayhteys

Lisätiedot:
Stig Kankkonen
stig@kankkonen.net

media@uskojayhteys.fi

Kansanlähetys (SEKL) on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon herätysliike ja lähetysjärjestö. Järjestön noin 70 ulkomaantyöntekijää toimivat Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Aasiassa. He tekevät muun muassa seurakunta-, opetus-, media- ja kirjallisuustyötä sekä toimivat avustus- ja kehitystehtävissä.

Kotimaassa Kansanlähetys toimii 17 piirijärjestön kautta yhteistyössä paikallisseurakuntien kanssa.

Kustannustoiminnasta huolehtii Kustannusosakeyhtiö Uusi Tie.