Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Syksyn Donkki-lehti pureutuu erilaisuuteen

Syksyn Donkki-lehti pureutuu erilaisuuteen

Julkaistu: 18.05.2016 klo 15:03
Julkaisija: Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Syksyn Donkki-lehti ilmestyy 15.8. Lehden teema on ”Erilaisia ystäviä”. Tarinoissa pohdiskellaan, kuinka ihan jokainen meistä on erilainen. Raamattuaukeamissa käsitellään raamatunkohtia, joissa Jeesus kohtasi erilaisia ihmisiä.

64-sivuisen Donkki-lehden tarinoissa seikkailevat jälleen tutut hahmot Donkki, Saku ja Ruut. Tällä kertaa tarinoissa ollaan aloittelemassa uutta kouluvuotta. Jännittynyt tunnelma ja uudet oppilaat herättävät ajatuksia erilaisuudesta ja kiusaamisesta.
Raamattuaukeamien opetuksissa tutkiskellaan, minkälaisia erilaisia ihmisiä Jeesus kohtasi maan päällä. Lehden raamattuopetukset toimivat myös erinomaisesti opetusten pohjana leireillä, kerhoissa ja pyhäkouluissa.

Innostavia palstoja

Tarinoiden ja opetusten lisäksi Donkissa on runsaasti kiinnostavia palstoja. Kokki- ja askartelupalstan ohjeet ovat helposti toteutettavissa niin yksin kuin isommassakin ryhmässä.
Syksyn Donkki-lehden lähetyspalstalla tutustutaan Japanissa asuvaan suomalaiseen Helen-tyttöön. Harrastuspalstalla paneudutaan tällä kertaa Totten partioharrastukseen. Gallupissa kysellään ”Mikä tekee sinusta aivan erityisen?” ja Hyvä kysymys –palstalla pohditaan, mitä voisi tehdä, jos kaverit painostavat katsomaan pelottavia videoita. Lisäksi lehdessä on mm. ystäväkirja, ristikko, sarjis ja suosittu Rantakaupungin seikkailut – jatkokertomus.

Tilausohjeet:
Tee syksyn Donkki-lehden nipputilaus 15.6. mennessä ottamalla yhteyttä tilauspalveluumme: tilauspalvelu@uusitie.com / puh: 044 4477 827 tai osoitteessa
Donkin netissä lehti on helppo tilata myös kotiin tai lahjaksi.
Hinnat:
Nipputilaus 1€ / lehti + postitusmaksu.
Vuosikerta kotiin tilattuna 20€.

Kansanlähetys (SEKL) on lähetysherätysliike, jonka 17 Kansanlähetyspiiriä Suomessa ja yksi Ruotsissa toimivat yhteistyössä paikallisseurakuntien kanssa. Kansanlähetyksellä on ulkomaantyössä yhteensä 63 työntekijää 15 työalueella. Lähetit toimivat Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Aasiassa. He tekevät muun muassa seurakunta-, opetus-, media- ja kirjallisuustyötä sekä toimivat avustus- ja kehitystehtävissä. Kustannustoiminnasta huolehtii Kustannusosakeyhtiö Uusi Tie. Järjestön tunnuksena on ”Evankelioikaa kansa evankelioimaan kansoja”