Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Sansa vahvistaa mediatyötä Intiassa ja Israelissa

Medialähetys Sanansaattajat

Sansa vahvistaa mediatyötä Intiassa ja Israelissa

Julkaistu: 21.01.2015 klo 07:45
Julkaisija: Medialähetys Sanansaattajat

Medialähetys Sanansaattajien (Sansa) työ Intiassa ja Israelissa laajenee vuonna 2015. Intiassa Sansa ryhtyy tukemaan oriyankielistä radio-ohjelmaa naisille ja Israelissa nettitelevisio-ohjelmaa venäjänjuutalaisille.

Sansa tukee yhteistyökumppaninsa TWR-Intian tuottamaa oriyankielistä Naiset toivon lähteellä -ohjelmaa. Ohjelma nostaa esiin naisten arkeen liittyviä kysymyksiä ja tarkastelee niitä kristillisestä näkökulmasta. Oriya on maaseutuvaltaisen Orissan osavaltion virallinen kieli, ja sitä puhuu 32 miljoonaa ihmistä.

– Moni intialaistyttö oppii jo pienenä, ettei hänen ajatuksillaan ole merkitystä. Naiset toivon lähteellä -ohjelma pyrkii palauttamaan intialaiselle naiselle ihmisarvon ja kertoo, että Jumala rakastaa ja että Hänelle sinun elämälläsi on väliä, sanoo Sansan ulkomaisen työn sidosryhmäpäällikkö Kristiina Erelä.

Erikieliset Naiset toivon lähteellä -radio-ohjelmat ovat osa kansainvälistä naisten rukousliikettä, Hanna-työtä. Sansa tukee Naiset toivon lähteellä -ohjelmia nyt jo neljällä kielellä Intiassa, kahdella kielellä Indonesiassa sekä Kambodžassa ja Turkissa. Vuosi 2015 on Suomen Hanna-työn 15-vuotisjuhlavuosi.

Venäjänkielisiä tv-ohjelmia Israelissa

Sansan työ Israelissa laajenee, kun Sansa alkaa tukea venäjänjuutalaisille suunnattua nettitelevisio-ohjelmaa. Jerusalemissa sijaitsevan Caspari-keskuksen tuottama raamatunopetusohjelma näkyy Oasis-nettitelevisiossa kaikkialla maailmassa. Sansa tukee edelleen myös Israelissa tehtävää hepreankielistä radio-ohjelmaa.

– Tarve juutalaisista juurista ja kristillisestä perinteestä nousevalle hyvälle Raamatun opetukselle on suuri. Näin on erityisesti venäjänjuutalaisten kohdalla, koska heidän elämässään on vaikuttanut Neuvostoliiton ateistinen kommunismi, Kristiina Erelä muistuttaa.

Radio- ja tv-ohjelmia Intiassa 17 kielellä

Vuonna 2015 Sansa tekee kristillistä mediatyötä 39 kielellä ja noin 3,6 miljoonalla eurolla. Työn maantieteellinen painopiste on Aasiassa, missä elää valtaosa maailman ei-kristityistä.

Kielten määrällä mitattuna Sansan merkittävin työalue on Intia. Järjestö tukee intialaisten yhteistyökumppaneidensa tekemää radiotyötä 17 kielellä sekä hindinkielistä televisiotyötä.

Aasian lisäksi Sansa panostaa vahvasti Lähi-itään ja Pohjois-Afrikkaan. Järjestö tukee mm. arabian-, farsin- ja turkinkielistä televisio- ja radiotyötä.

Alkanut vuosi on Sansan strategiakauden 2010–2015 viimeinen vuosi. Tavoitteena on viedä evankeliumi sähköisen median avulla kahden miljardin ihmisen ulottuville.

Lisätietoa:
Tiedottaja Annaleena Pakkanen, p. 050 4372155
Sidosryhmäpäällikkö Kristiina Erelä, p. 050 597 8130

Medialähetys Sanansaattajat (Sansa) on Suomen ev. lut. kirkon lähetysjärjestö. Se perustettiin Hyvinkäällä vuonna 1973. Sansa tukee kristillistä mediatyötä noin 40 kielellä Aasiassa, Afrikassa ja Euroopassa. Nykyajan tekniikka vie viestin Jeesuksesta suoraan vastaanottajan korvaan tai silmien eteen, ajattomasti ja rajattomasti.