Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Pauliina Rauhala ja Seija Holma Taivaslaulu-yleisökeskustelussa 22.4. Metsossa

Tampereen Työväen Teatteri

Pauliina Rauhala ja Seija Holma Taivaslaulu-yleisökeskustelussa 22.4. Metsossa

Julkaistu: 15.04.2015 klo 09:30
Julkaisija: Tampereen Työväen Teatteri

Ensi syksyn odotetuimpiin kuuluva kotimainen kantaesitys Taivaslaulu on aiheena Tampereen Työväen Teatterin ja Pääkirjasto Metson järjestämässä yleisökeskustelussa keskiviikkona 22.4. klo 18 Metson Pietilä-salissa. Tilaisuuteen on vapaa pääsy ja sen kesto on noin tunti.

Otsikolla Taivaslaulu - menestyskirjasta näyttämölle keskustelevat kirjailija Pauliina Rauhala ja dramaturgi Seija Holma, juontajana on toimittaja Helena Itkonen.

Pauliina Rauhalan esikoisromaani Taivaslaulu sanoitti runollisella kielellään nuoren lestadiolaisparin, Viljan ja Aleksin, tarinan. Teos sai huikean vastaanoton: se oli ilmestyttyään vuoden ajan kotimaisen kirjallisuuden myyntilistan kärkipaikoilla (Mitä Suomi lukee), ja kirjastoissa se on rikkonut kaikkien aikojen varatuimpien teosten ennätyksiä. Syksyllä tämä koskettava rakkaustarina puhuttelee teatterissa, kun Seija Holman dramatisointi saa kantaesityksensä Eino Salmelaisen näyttämöllä 29.8.

Taivaslaulu kertoo hehkuvaan liekkiin roihahtavasta rakkaudesta, suuresta intohimosta, vahvasta toisiinsa sitoutumisesta, vanhemmuuden onnesta, nuoren äidin vakavasta uupumuksesta sekä reitistä, mitä pitkin onni voi palata ja pienet lapset voivat saada äitinsä takaisin. Vanhoillislestadiolaisuuden kipupisteet, kuten ehkäisykielto sekä seurakunnan valta jäsentensä arkielämään ovat myös näytelmän teemoja.

Tampereen Työväen Teatterin ja Pääkirjasto Metson yhteisessä Tunne tekijät -sarjassa on keväällä keskusteltu aiemmin näytelmistä Hevosten keinu (28.1.), Sormet hunajapurkissa (25.2.) sekä Valokuvavarkaat (18.3.).

Taivaslaulu TTT:n verkkosivuilla:

tiedottaja Mika Kauhanen, puh. 050 401 8252, mika.kauhanen@ttt-teatteri.fi