Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Muistohetki mereen menehtyneiden muistoksi

Muistohetki mereen menehtyneiden muistoksi

Julkaistu: 23.10.2013 klo 16:44
Julkaisija: Suomen Merimieskirkko ry

Pyhäinpäivänä 2.11.2013 klo 12.00 järjestetään perinteinen merenkulkijoiden ja mereen menehtyneiden muistohetki Ursinin kalliolla, Merisatamanrannassa Helsingin Eirassa. Tapahtuma on kaikille avoin ja ilmainen.

Tilaisuudessa puhuu Rauman merimieskirkon merimiespastori Sirpa Tolppanen. Musiikista vastaa Helsingin NMKY:n mieskuoro Jukka Okkosen johdolla. Meriliiton edustajat laskevat seppeleen merenkulkijoiden muistomerkille, ja Suomen Meripelastusseuran alukset tekevät kunniakäynnin aikana ohimarssin.

Tilaisuuden jälkeen on kaikille avoin kahvitarjoilu Suomen Merimieskirkon merisalissa Albertinkatu 2, Helsinki.

Muistohetken järjestelyistä vastaa yhteensä 14 merenkulkujärjestöä ja viranomaista:
Meriliitto,
Luotsiliitto,
Suomen Laivanpäällystöliitto,
Suomen Merimies-Unioni SMU ry,
Suomen Varustamot ry,
Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi,
Suomen Partiolaiset - Finlands Scouter ry,
Suomen Meripelastusseura,
Suomen Konepäällystöliitto,
Suomen Tietoliikennetekniset,
Helsingin Laivanpäällikköyhdistys,
Rajavartiolaitos,
Merimiespalvelutoimisto ja
Suomen Merimieskirkko (hoitaa tilaisuuden käytännön järjestelyt vuosittain).

Lisätietoja ohjelmasta ja haastattelumahdollisuuksista: merenkulkijatyön johtaja Jaakko Laasio, Suomen Merimieskirkko ry, puh. 0400 156 660, sähköposti jaakko.laasio@merimieskirkko.fi

Liitetiedosto: Kunniakäynti Merenkulun muistomerkillä, jonka ovat tehneet arkkitehti Eero Eerikäinen ja kuvanveistäjä Oskari Jauhiainen. Muistomerkki paljastettiin Helsingissä 29.8.1968. Kuva: SMK/Marko Toljamo.

Suomen Merimieskirkko, liikkuvien ihmisten kirkko, on vuonna 1875 perustettu yleishyödyllinen yhdistys, joka tukee ja edistää merenkulkijoiden sekä ulkomailla olevien suomalaisten hyvinvointia. Toiminnan harjoittamiseksi pidämme yllä kaikille avoinna olevia merimieskirkkoja, joita on Suomessa 8 paikkakunnalla ja muualla Euroopassa 7 paikkakunnalla. Lisäksi teemme laivakuraattorityötä Itä- ja Pohjanmerellä sekä matkapappityötä Kaakkois-Aasiassa. Merimieskirkko on koti kaukana kotoa. http://www.merimieskirkko.fi/ ja http://www.facebook.com/Merimieskirkko