Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Medialähetyspäivillä Oulussa katse kohdistuu Lähi-itään

Medialähetys Sanansaattajat

Medialähetyspäivillä Oulussa katse kohdistuu Lähi-itään

Julkaistu: 06.02.2014 klo 07:30
Julkaisija: Medialähetys Sanansaattajat

Oulussa 14.–15.6. järjestettävillä Medialähetyspäivillä kuullaan, kuinka syyrialaisnuorten radio-ohjelma rohkaisee sodan keskellä. Medialähetys Sanansaattajien (Sansa) ja Oulun evankelis-luterilaisten seurakuntien kesäjuhlassa puhutaan erityisesti Lähi-idän kristillisestä mediatyöstä. Tapahtuman teemana on Lähetä vahva viesti.

– Evankeliumi on vahva toivon viesti. Se muuttaa ihmisen elämän ja sitä kautta myös yhteiskuntaa. Medialähetyspäivillä kuullaan, kuinka mediassa kerrottu evankeliumi vaikuttaa Lähi-idässä. Esimerkiksi syyrialaisnuorten radio-ohjelma rohkaisee maan kutistuvaa kristittyä vähemmistöä ja tuo toivon viestiä myös toisin uskoville, sanoo Medialähetyspäivien johtaja, Marko Pihlajamaa Sansasta.

Ulkomaiset pääpuhujat edustavat TWR:n arabiankielistä radiotyötä Lähi-idässä. Pohjois-Afrikkaan tehtävästä televisiotyöstä puhuvat David ja Marja-Liisa Ezzine Studio Al Morsalista.

Sansan kesäjuhla on tänä vuonna ensimmäistä kertaa kaksipäiväinen. Tapahtumaa edeltää perjantaina 13.6. järjestettävä kaikille avoin koulutusseminaari, jossa myös Medialähetyspäivien ulkomaiset vieraat esiintyvät.

Medialähetyspäivät koostuu lähetysaiheisista tilaisuuksista, raamattuopetuksesta, musiikista ja rukouksesta. Kotimaisina puhujina on joukko Oulun ev.-lut. seurakuntien ja Sansan työntekijöitä. Raamattua opettaa muun muassa radiopastori Jukka Norvanto. Sunnuntain messussa saarnaa Oulun piispa Samuel Salmi.

Tapahtumapaikkoina ovat Oulun tuomiokirkko ja keskustan seurakuntatalo. Puistopyhäkoulu järjestetään Ainolan puistossa.

Lisätietoa:
www.sansa.fi
Annaleena Pakkanen, 050 437 2155

Medialähetys Sanansaattajat (Sansa) on Suomen ev. lut. kirkon lähetysjärjestö. Se perustettiin Hyvinkäällä vuonna 1973. Sansa tukee kristillistä mediatyötä noin 40 kielellä Aasiassa, Afrikassa ja Euroopassa. Nykyajan tekniikka vie viestin Jeesuksesta suoraan vastaanottajan korvaan tai silmien eteen, ajattomasti ja rajattomasti.