Etusivu » Tiedotteet » Uskonto » Medialähetys Sanansaattajat juhlii Rajattomia lahjoja

Medialähetys Sanansaattajat

Medialähetys Sanansaattajat juhlii Rajattomia lahjoja

Julkaistu: 15.02.2013 klo 07:45
Julkaisija: Medialähetys Sanansaattajat

Medialähetys Sanansaattajat (Sansa) viettää tänä vuonna 40-vuotisjuhliaan teemalla Rajattomia lahjoja. Juhlavuoden päätapahtuma on 14.–16. kesäkuuta Hyvinkäällä järjestettävät Medialähetyspäivät.

– Juhlavuoden teema, Rajattomia lahjoja, kuvaa osuvasti Sansan työtä. Sähköisten viestinten avulla voimme tarjota evankeliumin lahjan myös niille, joita emme pysty tapaamaan kasvokkain, kertoo Sansan mediakehitysjohtaja, juhlavuoden koordinaattori Ilkka Kastepohja.

Medialähetyspäivät on Sansan vuotuinen kesäjuhla, joka järjestetään tällä kertaa järjestön kotikaupungissa Hyvinkäällä, yhteistyössä Hyvinkään seurakunnan kanssa.

Juhlaviikonlopun ohjelmassa on mm. lähetysaiheisia tilaisuuksia, raamattuopetusta, musiikkia ja rukousta. Yle Radio 1 lähettää suorana lähetyksenä sunnuntain piispanmessun, jossa saarnaa Espoon piispa Tapio Luoma.

Rautaesiripun takaa Aasiaan

Sansa perustettiin kesäkuussa 1973 Hyvinkäällä. Jo ensimmäisenä toimintavuonna järjestö ryhtyi tukemaan venäjänkielisiä kristillisiä radio-ohjelmia. Alkuvuosina työ painottui paljolti itäeurooppalaisten tukemiseen.

Nyt painopiste on siirtynyt yhä enemmän Aasiaan ja Lähi-itään. Sansa kustantaa 43 kielellä tehtäviä kristillisiä radio- ja televisio-ohjelmia Aasiaan, Afrikkaan ja Eurooppaan. Työ suuntautuu tulevina vuosina erityisesti Aasian suurkaupunkeihin.

– Medialähetystyö on nykyaikaa! Radio, televisio, internet ja mobiiliviestimet tavoittavat ihmisiä siellä, missä he ovat. On suuri kiitosaihe, että Sansan työ on saanut jatkua jo 40 vuotta. Tätä juhlimme myös Medialähetyspäivillä, sanoo henkilöstöjohtaja, pastori Marko Pihlajamaa.

Lisätietoa:
Medialähetyspäivien ohjelma: http://www.sansa.fi/medialahetyspaivat-hyvinkaalla.html
Tiedottaja Annaleena Pakkanen, p. 050 437 2155, annaleena.pakkanen@sansa.fi
Kotimaantyön sihteeri Tiina Virtanen, p. 050 437 2151, tiina.virtanen@sansa.fi

Medialähetys Sanansaattajat (Sansa) on Suomen ev. lut. kirkon lähetysjärjestö. Se perustettiin Hyvinkäällä vuonna 1973. Sansa tukee kristillistä mediatyötä 43 kielellä Aasiassa, Afrikassa ja Euroopassa. Nykyajan tekniikka vie viestin Jeesuksesta suoraan vastaanottajan korvaan tai silmien eteen, ajattomasti ja rajattomasti.